Reklama na TikTok. Jakie są cele reklamowe?

Kontynuujemy serię artykułów nawiązujących do tematyki płatnych reklam TikTok Ads. W ten sposób chcemy w możliwie jak najlepszy sposób zaprezentować Wam możliwości reklamowania swojej firmy za pośrednictwem aplikacji, która przebojem wdarła się na rynek mediów społecznościowych.

W poprzednim artykule (możecie go przeczytać klikając TUTAJ) poinformowaliśmy Was w jaki sposób możecie publikować reklamy na TikTok, który nie wymaga od Was posiadania profilu. To z pewnością jedna z zalet porównując choćby do facebooka, ponieważ nie każdy potrafi i czuje się mocny w opublikowaniu wartościowego contentu na profilu.

Jakie cele reklamowe są dostępne na TikTok Ads?

W tym artykule postanowiliśmy przedstawić Wam jakie cele reklamowe są dostępne w panelu reklamowym TikTok Ads. Tutaj trzeba przyznać, że jest to niesamowicie zbliżony temat do płatnych działań na Facebooku i Instagramie, który umożliwia ustawienie podobnych celów.

Na początek warto jednak w kilku słowach wspomnieć o tym, czym tak naprawdę jest cel reklamowy. Można powiedzieć, że to w zasadzie fundament działań, bo od niego zależy tak naprawdę, czy osiągniemy wynik, który będzie nas satysfakcjonował. Przejdźmy do rzeczy.

Cele reklamowe dostępne na TikTok Ads

  • Zasięg – już sama nazwa wskazuje, na czym algorytmy TikTok skupią się w momencie, kiedy na ten cel się zdecydujemy. Dzięki temu mamy pewność, że post reklamowy dotrze do możliwie jak najszerszego grona odbiorców. Niekoniecznie przeniesie się to już jednak na sporą liczbę użytkowników, którzy zareagują na post lub przeniosą się na stronę internetową.
  • Ruch – bez dwóch zdań to cel, nad którym warto się pochylić i zastanowić. Wybierając go wskazujemy algorytmom TikTok fakt, że zależy nam na tym, aby przenieść z aplikacji możliwie jak największą liczbę odbiorców na wskazaną przez nas stronę lub sklep internetowy. W ten sposób dość znacząco poszerzymy lejek sprzedażowy.
  • Instalacje aplikacji – to akurat jeden z najrzadziej wykorzystywanych celów – z bardzo prostego względu. Dzięki niemu będziemy w stanie uzyskać więcej pobrań i instalacji naszych aplikacji mobilnych, aczkolwiek jak sami się pewnie domyślacie – nie każdy może pozwolić sobie na zbudowanie aplikacji, stąd wykorzystanie tego celu w reklamach TikTok jest niemożliwe.
  • Wyświetlenia filmów – to również cel, który pojawia się w menadżerze reklam facebooka. Już sama nazwa wskazuje, o co dokładnie w nim chodzi. Decydując się na niego możemy być pewni, że TikTok doprowadzi do osiągnięcia możliwie jak największej liczby wyświetleń filmu. Czy przełoży się to na sprzedaż na sklepie? Bezpośrednio na pewno nie, ale pośrednio może być to ciekawy element łańcucha sprzedażowego.
  • Pozyskiwanie kontaktów – inaczej również generowanie leadów. Zależy Wam na pozyskaniu numerów telefonu lub adresów e-mail w celu budowania bazy potencjalnych klientów? To idealny cel! Dzięki niemu użytkownik w formularzu TikTok zostawi niezbędne dla Was dane kontaktowe, które będziecie mogli później wykorzystać.
  • Konwersje – to chyba jeden z najczęściej wykorzystywanych przez nas celów, ponieważ dzięki niemu możemy wskazać algorytmom TikTok na jakiej konwersji nam zależy. W przypadku sklepów internetowych konwersją może być dodanie do koszyka lub zakup, a w przypadku usług – choćby wejście użytkownika do zakładki kontakt.

Jeżeli ktoś z Was miał do czynienia wcześniej z panelem menadżera reklam na facebooku to z pewnością zobaczy wiele podobieństw. Warto jednak pamiętać, że płatnymi działaniami na TikTok możemy dotrzeć do nieco innego klienta. Niebawem przedstawimy Wam kolejne szczegóły. Do usłyszenia!

Dotychczasowe poradniki TikTok Ads

Reklama TikTok. Czy trzeba mieć założony profil?

Jakie cele reklamowe są dostępne w TikTok Ads?

case studies

Zobacz więcej ciekawych wpisów

KONSULTACJA Z NASZYM SPECJALISTĄ

Umów się na bezpłatną konsultację​

Chcesz poznać bliżej nasze umiejętności? Chętnie przeprowadzimy dla Ciebie bezpłatny audyt oraz opracujemy indywidualnie dostosowaną propozycję działań marketingowych, które najlepiej odpowiadają potrzebom Twojego biznesu.

Co zyskasz po bezpłatnej konsultacji?
Jak przebiega darmowa konsultacja?
1

Umawiamy się na dogodny termin

2
Przeprowadzamy wstępną rozmowę
3

Wykonujemy raport aktualnych działań

4

Przygotowujemy propozycję działań oraz ofertę

Umów bezpłatną konsultację