Jeśli nadal żyjecie w przekonaniu, że TikTok, to chwilowy trend ukierunkowany na nastolatków, to może się okazać, że jesteście w niemałym błędzie. Z każdym rokiem aplikacja rozwija się coraz prężniej, użytkowników przybywa, a co za tym idzie, powiększa się obszar do działań marketingowych dla wielu firm. Właśnie dlatego wiele z nich w ostatnim czasie rozpoczęło tam swoje działania.
Każda dodatkowa możliwość stworzenia punktu styku z klientem jest szansą na zysk, szczególnie, że koszty stosunkowo są niewielkie. A jeśli organiczne działania na Tik Toku to dla Was wciąż za mało, to pamiętajcie, że podobnie, jak na Facebooku i Instagramie, na TikToku również możecie umieszczać swoje reklamy! Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej na ten temat, to zajrzyjcie do naszego poprzedniego artykułu o reklamach na TikToku. Gdybyście natomiast chcieli powierzyć pieczę nad reklamami specjalistom, to zapraszamy do kontaktu!
Czym właściwie jest TikTok?
Dla tych, którzy jeszcze nie mieli okazji zatknąć się z aplikacją kilka słów wprowadzenia. TikTok to aplikacja mobilna stworzona przez chińskie przedsiębiorstwo ByteDance w 2016 roku. Polega ona na publikowaniu i oglądaniu krótkich materiałów video o różnorodnej tematyce. Chociaż największą popularnością cieszy się content rozrywkowy, to coraz większą popularność zyskują też treści merytoryczne i informacyjne. Wbrew pozorom montaż filmów nie jest zbyt skomplikowany, a aplikacja pozwala na łatwą i szybką edycję oraz dostosowanie odpowiedniej muzyki. Warto wspomnieć też, że największą grupę użytkowników TikToka stanowi grupa wiekowa w przedziale 13-34.
Dlaczego warto zaistnieć na TikToku?
Obecność firmy na TikToku, podobnie jak na innych mediach społecznościowych pozwala na budowanie relacji z odbiorcami, czyli potencjalnymi klientami. Firma daje poznać się bliżej, buduje rozpoznawalność i przedstawia wartości, którymi się kieruje. Pozwala także na budowanie zaangażowania użytkowników i jest kolejnym punktem styku z marką. Poza przekazaniem wartości, jakimi kieruje się marka, przemycić można ofertę i produkty w interesującej użytkowników formie. Dzięki nieco innemu funkcjonowaniu algorytmów niż, np. w przypadku Instagrama, TikTok oferuje dość szerokie zasięgi. Mniejszą wagę przykłada się tu do ilości polubień, większe znaczenie ma zaangażowanie odbiorców, które definiowane jest jako ilość ponownych odtworzeń materiału video oraz to, czy zostaje on obejrzany do końca.
Co warto wiedzieć na temat TikToka, jako potencjalnego, nowego obszaru marketingowego?
Tutaj chcielibyśmy przedstawić trochę liczb, ponieważ one chyba najlepiej zobrazują niesłabnący fenomen tego medium. Jak podaje Business Insider aplikację TikToka zainstalowaną w telefonie ma aktualnie co trzeci Polak. W skali światowej mówi się o 1,5 mld użytkowników, a prognozowany napływ nowych użytkowników do końca tego roku ma podnieść ten wynik nawet o 0,3 mld. Oznaczałoby to, że niemalże ¼ mieszkańców Ziemi będzie w zasięgu TikToka.
TikTok jednak to nie tylko aplikacja zrzeszająca potencjalnych klientów. Sylwia Chada, która jest szefową TikToka w Polsce przekazała informacje, że dysponuje badaniami, które potwierdzają, że aplikacja ta może wygenerować zysk o średnio 30% większy niż rynek. Dane brzmią naprawdę obiecująco i, jeśli Twoja grupa docelowa zalicza się do aktywnych użytkowników tej aplikacji, to może faktycznie warto było spróbować swoich sił również w tym obszarze?
Podsumowanie
Aktualnie TikTok jest najbardziej angażującą użytkowników aplikacją w Polsce. Zwracając uwagę na ilość osób, które codziennie z niego korzystają, warto rozważyć go jako kolejną możliwość pokazania obecności swojej firmy na rynku i zbudowania relacji z potencjalnymi klientami. Jeśli chcesz rozwinąć swoje TikTokowe konto i zacząć reklamować się w tej przestrzeni – skontaktuj się z nami! Chętnie pomożemy!