Co to jest pozycjonowanie SEO?

Zwrot pozycjonowanie SEO brzmi znajomo, ale nie do końca wiesz co oznacza? Zastanawiasz się, czy w Twojej branży jest ono w ogóle potrzebne? Co daje i czy jest warte inwestycji? Na wszystkie te pytania postaramy się udzielić odpowiedzi w dzisiejszym wpisie. 

Zacznijmy od podstaw i rozwinięcia skrótu. SEO z angielskiego oznacza Search Engine Optimization, a tłumacząc na język polski, jest to optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarki. Google chce, aby jego oferta odznaczała się wysoką jakością, dlatego na pierwszych stronach wyszukiwania wyświetla strony, które najlepiej oddają to, czego poszukujemy. Optymalizacja ta polega na wprowadzaniu takich zmian w serwisie, aby charakteryzował się on wysoką jakością zarówno treści, jak i wydajności. To znaczy, że Google stawia na strony, które są jak najbardziej użyteczne dla odbiorcy. Zatem optymalizacja pod kątem SEO ma sprawiać, że strona będzie chętniej proponowana w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie, częściej odwiedzana przez potencjalnych klientów. 

Kto potrzebuje SEO?

Z działań SEO w zasadzie korzystać powinien każdy właściciel strony internetowej. Wyjątkiem są przypadki, gdy strona zostaje stworzona na krótki okres, np. informuje o nadchodzącym wydarzeniu i to jest jej główny cel. Takie strony zazwyczaj powstają na krótko przed wydarzeniem i nie mają na celu służyć na lata i budować swojej pozycji względem konkurencji. W tym miejscu warto również wspomnieć, że na pierwsze wyniki pozycjonowania czeka się nawet do pół roku, dlatego w przypadku stron o zamierzonym krótkim okresie funkcjonowania inwestycja ta może być po prostu nieopłacalna.

Dlaczego właściciele stron, którzy planują rozwijać swój biznes w sieci powinni korzystać z SEO? Nie korzystając z optymalizacji witryny istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że na naszą stronę właściwie nikt nie trafi, ponieważ wyląduje ona na jakiejś odległej stronie wyników wyszukiwania. Tylko te najlepiej wypozycjonowane strony, tworzone i optymalizowane pod odpowiednie wytyczne, mają szansę znaleźć się w pierwszych 10 wynikach wyszukiwania, na których to zazwyczaj internauci kończą swoje poszukiwania.

Dlaczego SEO jest ważne?

Ze względu na aktualną, olbrzymią ilość stron internetowych i ich konkurencyjność, ciężko jest wyselekcjonować te najbardziej wartościowe. Z pomocą tutaj przychodzi algorytm Google, który podsuwa wyszukującym, według niego, najbardziej odpowiednie i rzetelne opcje, a swoją analizę opiera właśnie na działaniach wchodzących w skład SEO. W dzisiejszym świcie ciężko jest efektywnie działać marketingowo bez pozycjonowania. Szacuje się, że wyszukując informacje w Google poszukiwania kończymy na pierwszej stronie, a już maksymalnie na drugiej. Dlatego, aby w oczach swoich odbiorców być wiarygodnym, należy działania prowadzić tak, aby znaleźć się w tej „najlepszej” 20. Kolejnym powodem, dla którego warto zainwestować w podporządkowanie strony pod wytyczne Google jest fakt, że znaczna część (aż 95%) Polaków na co dzień korzysta właśnie z tej wyszukiwarki.

Jaki jest cel SEO?

Jak w przypadku wszystkich działań marketingowych chodzi o konwersję, a w jej efekcie o zysk. W tym przypadku proces ten odbywa się dzięki zdobywaniu jak najwyższych pozycji na konkretne słowa kluczowe, a także przez generowanie wejść na stronę oraz zwiększenie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania.

Działania w obrębie SEO

Warto mieć na uwadze, że w skład działań SEO wchodzą aktywności off-site oraz on-site. Do tej pierwszej grupy zaliczamy głównie prace polegające na budowaniu widoczności strony poza domeną. Są to m.in. działania w social mediach, publikowanie artykułów sponsorowanych z linkami, a nawet gościnne wpisy na portalach, które zbliżone są tematyką do naszej. Jeśli chodzi o działania w ramach on-site, to są one ściśle związane z samą budową strony internetowej, a także widocznymi tam treściami. W skład takich prac wchodzą natomiast: linkowanie wewnętrzne, techniczne SEO, optymalizacja treści wraz z umieszczaniem słów kluczowych. 

Podsumowanie: SEO to szereg działań, które umożliwiają zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Polega głównie na przygotowaniu technicznym strony, ale również obecności słów kluczowych charakteryzujących daną branżę, które mogą być wpisywane w wyszukiwarkę przez potencjalnych klientów. To, że SEO w większości biznesów jest ważne wydaje się już być oczywiste, ale że jest kluczowe w przypadku „trudnych” produktów i przekonacie się najlepiej sprawdzając nasze case study. Zobacz skuteczne pozycjonowanie SEO sklepu CBD.

Jeśli jeszcze nie wdrożyłeś działań SEO na swojej stronie skontaktuj się z nami. Chętnie wspomożemy Twój rozwój w sieci!

case studies

Zobacz więcej ciekawych wpisów

KONSULTACJA Z NASZYM SPECJALISTĄ

Umów się na bezpłatną konsultację​

Chcesz poznać bliżej nasze umiejętności? Chętnie przeprowadzimy dla Ciebie bezpłatny audyt oraz opracujemy indywidualnie dostosowaną propozycję działań marketingowych, które najlepiej odpowiadają potrzebom Twojego biznesu.

Co zyskasz po bezpłatnej konsultacji?
Jak przebiega darmowa konsultacja?
1

Umawiamy się na dogodny termin

2
Przeprowadzamy wstępną rozmowę
3

Wykonujemy raport aktualnych działań

4

Przygotowujemy propozycję działań oraz ofertę

Umów bezpłatną konsultację