Ponad 95% Polaków korzystających z internetu do wyszukiwania informacji wykorzystuje wyszukiwarkę Google. Algorytmy Google dopasowują treści tak, aby były one jak najbardziej dopasowane do użytkownika, a także, jak najbardziej mu przydatne. To właśnie sprawia, że tak chętnie z niej korzystamy. Wygodnie i szybko otrzymujemy interesujące nas informacje. Konkurencja na tym polu jest jednak duża. Powstały przecież już setki tysięcy stron. Jak zatem przebić się wśród nich, by to właśnie produkty Twojej firmy były wyświetlane internautom? Z pomocą przychodzi Google Ads. Jest to system reklamowy, który umożliwia wyświetlanie sponsorowanych linków w sieci wyszukiwania oraz na stronach partnerów Google.
Jak działa Google Ads?
Zastanawiasz się, jak to się dzieje, że reklamy w Google Ads są skuteczne? Wszystko to zasługa odpowiednio dobranych słów kluczowych! Podczas ustawiania kampanii dobiera się najbardziej pasujące słowa kluczowe do danej oferty. Kiedy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę tą samą, bądź podobną frazę nastąpi licytacja i składanie ofert pomiędzy reklamującymi się firmami i to od niej zależy kolejność wyświetlonych reklam. Na ostateczny wynik takiej licytacji wpływają dwa czynniki, mianowicie: maksymalna stawka, jaką reklamujący się jest w stanie zapłacić za kliknięcie w reklamę oraz wynik jakości reklamy. Im wyższy będzie wynik jakości, tym niższe będą koszty działań reklamowych. Wpływ na niego ma wiele elementów, są to np. jakość Twojej strony internetowej (docelowej), trafność słów kluczowych, czy dotychczasowe wyniki konta Google Ads.
Jakie są zalety reklam w Google?
Reklamy w Google są bardzo skuteczną formą promocji. W oparciu o słowa kluczowe lub remarketing trafiamy tylko do osób, które są zainteresowane Twoimi produktami, dzięki czemu nie tracimy środków na osoby, które nie będą skłonne skorzystać z Twojej oferty. Bez względu na pozycjonowanie strony, wyniki zawsze wyświetlają się w widocznych miejscach i są wyróżnione na tle organicznych wyników wyszukiwania. Google Ads pozwala na pełną kontrolę kosztów reklamy dzięki możliwości precyzyjnego określenia budżetu reklamowego. Dodatkowo, płacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie w Twoją reklamę. Samo jej wyświetlenie, bez interakcji z użytkownikiem, nie generuje kosztów. To bardzo skuteczna forma reklamy, a efekty można bez problemu odczytać i zmierzyć. Efekty te mogą być widoczne niemal natychmiastowo. Reklama od razu po zaakceptowaniu wyświetla się w najważniejszych miejscach w wyszukiwarce i sieci partnerskiej Google.
Jakie są kampanie w Google Ads? Co zyskasz dzięki kampaniom Google Ads?
Google Ads daje naprawdę szerokie pole manewru jeśli chodzi o wybór kampanii i jej cele. W zależności od potrzeb, można korzystać z wielu różnorodnych typów kampanii. Zaliczają się do nich między innymi: kampania tekstowa w sieci wyszukiwania, reklamy graficzne w witrynach, format video w serwisie YouTube, kampanie promujące aplikacje, lokalne oraz inteligentne, czy Performance Max.
Jakie możliwości dają kampanie reklamowe w Google? Jeśli dopiero rozkręcasz swój biznes i chcesz dać się poznać swoim potencjalnym klientom możesz korzystać z celu budowanie zasięgu i świadomości marki, aby przybliżyć odbiorcom swoją firmę i asortyment. Jeśli zależy Ci na sprzedaży konkretnych produktów z Twojej strony internetowej, masz możliwość wyboru kampanii sticte sprzedażowych, w formacie takim, który wyda Ci się najskuteczniejszy. Google daje również opcję tworzenia kampanii, których celem jest nawiązanie kontaktu/pozostawienie namiarów, czyli tzw. Lead Ads oraz takich, które będą sprowadzać użytkowników na stronę i generować ruch w witrynie. Nie wolno zapominać także o kampanii remarketingowej, pozwalającej przypominać się stałym klientom oraz osobom, które wykazały zainteresowanie produktem lub usługą, ale z jakiegoś powodu nie dokonały zakupu podczas wizyty na stronie.
Jakie korzyści daje reklama w Google?
Reklama w Google, czyli reklama kontekstowa, uznawana jest za jedną z najskuteczniejszych form promocji w internecie. Dlaczego? Chociaż konkurencja jest duża, to odpowiednio ustawiona i optymalizowana kampania może przynieść naprawdę sporą dawkę kolejnych sprzedaży. Dzieje się tak dlatego, że w przeciwieństwie do na przykład reklam na Facebooku, konsumenci wyszukujący frazę w Google wykazują zainteresowanie danym produktem dokładnie w tym czasie. Są oni najbliżej podjęcia decyzji zakupowej, szukają tylko impulsu do zakupu, czyli najczęściej po prostu najbardziej atrakcyjnej cenowo/wartościowo oferty. Właśnie dlatego, jeśli chcesz rozwijać swoją firmę i potrzebujesz dodatkowej, skutecznej formy promocji, zdecydowanie powinieneś wypróbować Google Ads.
Google Ads – dla kogo? Kiedy warto korzystać z tej formy promocji?
Reklama w Google daje na tyle dużo możliwości różnorodnych form pokazania użytkownikom produktów i usług, że praktycznie każda branża znajdzie tutaj rozwiązania dla siebie. Co jeśli budżet jest ograniczony i planujesz wybrać pomiędzy promowaniem się w Google, a Facebookiem? Zawsze rekomendujemy obie formy reklamy, bo wtedy wzajemnie się uzupełniają, jednak wiemy, że nie zawsze jest taka możliwość. Różnica między nimi polega na tym, że w Google głównym celem kampanii jest sprzedaż produktów. Natomiast Facebook jest medium bardziej wizerunkowym. Dlatego, jeśli branża w jakiej się obracasz, opiera się o produkty i usługi potrzebne „na już” Google będzie dla Ciebie odpowiednim wyborem. Przykładowo, dobrze sprawdzi się tu reklama poradni stomatologicznej, czy pomocy drogowej. Drugim przykładem, dla którego dobrym wyborem będzie reklama w wyszukiwarce, będą produkty droższe, których zakup wymaga trochę więcej czasu i rozeznania się w jego specyfikacji, np. sprzęt RTV i AGD. Lepiej wybrać reklamę w Google także wtedy, kiedy produkt jest już na tyle znany odbiorcom, że wpisują oni jego nazwę w wyszukiwarkę. Jeśli jest to duża innowacja, lepiej początkowo zaprezentować taki produkt na Facebooku i zwiększyć świadomość jego istnienia wśród odbiorców.
Podsumowanie
Jak widzisz, możliwości reklamy w Google jest naprawdę wiele. Ze względu na to, jak szeroka jest sieć reklamowa Google, odpowiednio ustawiona i regularnie optymalizowana kampania może znacząco podnieść zainteresowanie Twoją ofertą i skutecznie zwiększyć sprzedaż. Przed rozpoczęciem inwestowania w reklamy w wyszukiwarce warto najpierw zapoznać się bliżej ze wszystkimi zależnościami panującymi w tej sieci reklamowej.
Reklama w Google Ads wymaga wiedzy i doświadczenia. Chętnie pomożemy rozwinąć Twoją firmę. Skontaktuj się z nami! Podzielimy się swoim wieloletnim doświadczeniem i zadbamy, aby Twój biznes zaistniał w sieci w zaczął przynosić oczekiwane zyski!