Wynik optymalizacji Google. Czy warto korzystać z podpowiedzi?

Logując się do konta Google Ads nie sposób nie zwrócić uwagę na wynik optymalizacji sugerowany przez algorytmy Google. Co to jest wynik optymalizacji i czy zwracać na niego uwagę? Poznajcie odpowiedź w naszym najnowszym wpisie na blogu.

Co to jest wynik optymalizacji Google Ads?

Od dłuższego czasu każde konto Google Ads wzbogacone jest o wynik optymalizacji, a więc o ogólną ocenę konta według algorytmów Google. Światowy potentat w definicji wyniku optymalizacji napisał, że jest to prognoza skuteczności konta Google Ads, a wynik może mieć wartość od 0 do 100 procent, gdzie 100% ma oznaczać, że Twoje konto w pełni wykorzystuje swoje możliwości. Brzmi znakomicie, prawda? Właśnie… tylko brzmi, ponieważ podpowiedzi często mijają się z prawdą i ich zastosowanie wcale nie spowoduje większej sprzedaży.

Wynik rekomendacji to bowiem jedno. Google podpowiada jakie zmiany powinieneś wykonać, aby w pełni zoptymalizować każdą kampanię na koncie reklamowym. Zastosowanie propozycji zmiany lub jej odrzucenie zmieni ogólny wynik optymalizacji, stąd ważne jest, aby stale podglądać propozycje od Google i decydować, czy chcemy się do nich dostosować. W tym miejscu podpowiadamy – w większości przypadków warto je odrzucić.

W tym momencie Google Ads wynik optymalizacji podzielił na kilka sekcji. Wśród nich otrzymamy podpowiedzi związane z reklamami i rozszerzeniami reklam, stawkami i budżetami, jak również ze słowami kluczowymi i kierowaniem reklam. Algorytmy Google podpowiadają również tematykę techniczną, jak choćby mierzenie konwersji, czy sam proponuje reklam, a w szczególności linie nagłówków i opisów.

Wynik rekomendacji Google z korzyścią dla reklamodawcy?

Warto w tym momencie podkreślić jedną – bardzo ważną rzecz. Wynik rekomendacji Google w żaden sposób nie wpływa na wynik jakości i ranking reklam. To jedynie podpowiedzi sugerowane przez światowego potentata internetowego. Z podpowiedzi Google trzeba korzystać rozsądnie. Pewnie zastanawiasz się teraz, co to znaczy rozsądnie? Wiele zmian może wpłynąć na to, że za reklamy będziesz płacić więcej, a niekoniecznie przełoży się to na wyniki sprzedażowe. 

Temat wyniku rekomendacji jest tematem obszernym, dlatego z tego miejsca zachęcamy do kontaktu z naszymi specjalistami, którzy podpowiedzą dokładnie w jaki sposób z nich korzystać, i czy w ogóle warto. Od wielu lat działamy na kontach Google Ads wielu branż i chętnie podpowiemy, czy w Twoim wypadku warto stosować się do zaleceń.

case studies

Zobacz więcej ciekawych wpisów

KONSULTACJA Z NASZYM SPECJALISTĄ

Umów się na bezpłatną konsultację​

Chcesz poznać bliżej nasze umiejętności? Chętnie przeprowadzimy dla Ciebie bezpłatny audyt oraz opracujemy indywidualnie dostosowaną propozycję działań marketingowych, które najlepiej odpowiadają potrzebom Twojego biznesu.

Co zyskasz po bezpłatnej konsultacji?
Jak przebiega darmowa konsultacja?
1

Umawiamy się na dogodny termin

2
Przeprowadzamy wstępną rozmowę
3

Wykonujemy raport aktualnych działań

4

Przygotowujemy propozycję działań oraz ofertę

Umów bezpłatną konsultację