Logując się do konta Google Ads nie sposób nie zwrócić uwagę na wynik optymalizacji sugerowany przez algorytmy Google. Co to jest wynik optymalizacji i czy zwracać na niego uwagę? Poznajcie odpowiedź w naszym najnowszym wpisie na blogu.
Co to jest wynik optymalizacji Google Ads?
Od dłuższego czasu każde konto Google Ads wzbogacone jest o wynik optymalizacji, a więc o ogólną ocenę konta według algorytmów Google. Światowy potentat w definicji wyniku optymalizacji napisał, że jest to prognoza skuteczności konta Google Ads, a wynik może mieć wartość od 0 do 100 procent, gdzie 100% ma oznaczać, że Twoje konto w pełni wykorzystuje swoje możliwości. Brzmi znakomicie, prawda? Właśnie… tylko brzmi, ponieważ podpowiedzi często mijają się z prawdą i ich zastosowanie wcale nie spowoduje większej sprzedaży.
Wynik rekomendacji to bowiem jedno. Google podpowiada jakie zmiany powinieneś wykonać, aby w pełni zoptymalizować każdą kampanię na koncie reklamowym. Zastosowanie propozycji zmiany lub jej odrzucenie zmieni ogólny wynik optymalizacji, stąd ważne jest, aby stale podglądać propozycje od Google i decydować, czy chcemy się do nich dostosować. W tym miejscu podpowiadamy – w większości przypadków warto je odrzucić.
W tym momencie Google Ads wynik optymalizacji podzielił na kilka sekcji. Wśród nich otrzymamy podpowiedzi związane z reklamami i rozszerzeniami reklam, stawkami i budżetami, jak również ze słowami kluczowymi i kierowaniem reklam. Algorytmy Google podpowiadają również tematykę techniczną, jak choćby mierzenie konwersji, czy sam proponuje reklam, a w szczególności linie nagłówków i opisów.
Wynik rekomendacji Google z korzyścią dla reklamodawcy?
Warto w tym momencie podkreślić jedną – bardzo ważną rzecz. Wynik rekomendacji Google w żaden sposób nie wpływa na wynik jakości i ranking reklam. To jedynie podpowiedzi sugerowane przez światowego potentata internetowego. Z podpowiedzi Google trzeba korzystać rozsądnie. Pewnie zastanawiasz się teraz, co to znaczy rozsądnie? Wiele zmian może wpłynąć na to, że za reklamy będziesz płacić więcej, a niekoniecznie przełoży się to na wyniki sprzedażowe.
Temat wyniku rekomendacji jest tematem obszernym, dlatego z tego miejsca zachęcamy do kontaktu z naszymi specjalistami, którzy podpowiedzą dokładnie w jaki sposób z nich korzystać, i czy w ogóle warto. Od wielu lat działamy na kontach Google Ads wielu branż i chętnie podpowiemy, czy w Twoim wypadku warto stosować się do zaleceń.