Wykluczanie słów kluczowych w Performance Max

Performance Max to bez dwóch zdań w ostatnim czasie jedne z najpopularniejszych kampanii w Google Ads. Kampanie oparte na inteligentnym nauczaniu niosą za sobą wiele korzyści – oczywiście pod warunkiem odpowiedniego skonfigurowania i optymalizacji konta reklamowego. Dotychczas minusem był jednak brak możliwości ustawienia wykluczających słów kluczowych. Google postanowiło jednak wprowadzić dość istotną zmianę i pozwala wykluczyć frazy w kampaniach Performance Max. Jak to działa? Zobaczcie koniecznie już teraz!

Kampanie Performance Max najczęściej wykorzystuje się do stworzenia inteligentnej kampanii produktowej (w starym nazewnictwie tzw. kampania produktowa smart). Warto jednak nadmienić, że dodatkiem wyróżniającym Performance Max nad kampanią inteligentną jest możliwość dodania w nim tak zwanej grupy komponentów, a więc m.in. linii nagłówków, opisów, zdjęć i wideo. To oznaczało, że tak naprawdę jedna kampania jest w stanie wygenerować kampanie na różne sieci – produktowe, w sieci wyszukiwania, reklamowej, czy wideo.

Teoretycznie brzmi dobrze, jednak problem polegał na tym, że dość często algorytmy Google tworzyły dla nas reklamy na złe słowa kluczowe, a my nie mieliśmy szans ich wykluczyć (wyjątkiem były indywidualne zgłoszenia do supportu Google).  Teraz zaczyna się to zmieniać i w Google Ads jest możliwość wykluczenia fraz w kampanii Performance Max. Jak to zrobić? Już tłumaczymy.

Jak wykluczyć słowa w Performance Max?

W pierwszej kolejności wejdź na widok wszystkich kampanii Google Ads, a następnie z opcji ustawień wybierz „Ustawienia konta”. 

To pozwoli otworzyć Tobie listę z ustawieniami, w której znajdziesz sekcję o nazwie „Wykluczające słowa kluczowe”. 

Po jej rozwinięciu pokazuje się Tobie możliwość dodania wykluczających słów kluczowych, które będą dotyczyć całego konta Google Ads. To ważna informacja, ponieważ opublikowanie w tym miejscu fraz wykluczających spowoduje, że będą one wykluczone nie tylko w kampaniach Performance Max, ale również wszystkich innych w sieci wyszukiwania.

wykluczanie słów performance max google ads-1

Z pewnością nie jest to rozwiązanie idealne, ale na pewno warte przetestowania i sprawdzenia pod warunkiem umiejętnego ułożenia kampanii w Google Ads.

case studies

Zobacz więcej ciekawych wpisów

KONSULTACJA Z NASZYM SPECJALISTĄ

Umów się na bezpłatną konsultację​

Chcesz poznać bliżej nasze umiejętności? Chętnie przeprowadzimy dla Ciebie bezpłatny audyt oraz opracujemy indywidualnie dostosowaną propozycję działań marketingowych, które najlepiej odpowiadają potrzebom Twojego biznesu.

Co zyskasz po bezpłatnej konsultacji?
Jak przebiega darmowa konsultacja?
1

Umawiamy się na dogodny termin

2
Przeprowadzamy wstępną rozmowę
3

Wykonujemy raport aktualnych działań

4

Przygotowujemy propozycję działań oraz ofertę

Umów bezpłatną konsultację