Zmiany w sposobie targetowania reklam na Facebooku

Facebook zdecydował się ograniczyć możliwość wyboru grup docelowych, dotyczących takich aspektów jak: zdrowie, rasa, pochodzenie etniczne, przynależność etniczna lub religijna, a także orientacja seksualna. Zostały one uznane za postrzegane przez społeczeństwo jako szczególnie wrażliwe i dlatego, z dniem 19.01.2022, nie będą one już dostępne do wyboru podczas tworzenia nowych zestawów reklam. 

Zmiana w targetowaniu reklam na facebooku

Jeśli Twoje reklamy kierowane są w oparciu o którąś z tych grup odbiorców, masz czas do 17 marca na wprowadzenie zmian w swoich kampaniach. Po upływie tego terminu wszelkie kampanie wykorzystujące te obszary tematyczne w celach promocyjnych zostaną wstrzymane, a segmenty, których dotyczy zmiana mogą zostać usunięte. 

Co zatem zrobić, jeśli większość Twoich działań reklamowych opierała się na którymś z powyższych zagadnień? Specjaliści Facebooka zebrali kilka alternatywnych metod i podpowiadają, jak wyjść z tych ograniczeń, przynajmniej częściowo, obronną ręką. Co dokładnie radzą? 

Jak po zmianie targetować reklamy w social mediach

Kieruj reklamy do osób, które podjęły już interakcję z Twoją firmą. Miały z nią styczność, na przykład poprzez odwiedzenie strony internetowej, fanpage, czy kliknięcie we wcześniejsze reklamy lub posty. Wykorzystaj ich zainteresowanie za pomocą grup niestandardowych oraz podobnych odbiorców. 

Drugą z przedstawionych propozycji jest wykorzystanie rozszerzenia targetowania szczegółowego, które na podstawie sprawdzania skuteczności reklam, zapewnia dynamiczne aktualizowanie grupy odbiorców.

Istnieje również możliwość wykorzystania dokładnej lokalizacji wyświetlania reklam. Dzięki temu możliwe będzie dotarcie do osób, które znajdują się w pobliżu stacjonarnej siedziby firmy, a także w miejscach, do których możliwa jest realizacja wysyłki. 

Jak widać szykują się spore zmiany, a to jeszcze nie wszystko. Przedstawiciele Facebooka zapowiadają wprowadzenie kolejnych innowacji. Prowadzone są prace nad rozszerzeniem kontroli, która ma pozwolić użytkownikom zdecydować o mniejszej liczbie wyświetlanych reklam o tematyce związanej  m.in. z hazardem, czy utratą wagi. 

Jeśli nie masz pewności, jak dostosować się do wprowadzanych zmian, skontaktuj się z nami. Chętnie wspomożemy Cię w dotarciu do kluczowej dla Ciebie grupy docelowej i ustawieniu kampanii reklamowej w mediach społecznościowych. 

case studies

Zobacz więcej ciekawych wpisów

KONSULTACJA Z NASZYM SPECJALISTĄ

Umów się na bezpłatną konsultację​

Chcesz poznać bliżej nasze umiejętności? Chętnie przeprowadzimy dla Ciebie bezpłatny audyt oraz opracujemy indywidualnie dostosowaną propozycję działań marketingowych, które najlepiej odpowiadają potrzebom Twojego biznesu.

Co zyskasz po bezpłatnej konsultacji?
Jak przebiega darmowa konsultacja?
1

Umawiamy się na dogodny termin

2
Przeprowadzamy wstępną rozmowę
3

Wykonujemy raport aktualnych działań

4

Przygotowujemy propozycję działań oraz ofertę

Umów bezpłatną konsultację