Aktualna sytuacja wymusza na nas wszystkich szybkie dostosowywanie do zmieniających się warunków. Codzienność się zmienia, jesteśmy zmuszeni do przestrzegania różnego rodzaju obostrzeń, a koronawirus ma wpływ na każdy aspekt naszej egzystencji.
Przedłużające się zamknięcie sklepów i przeniesienie biznesu do sieci staje się jedynym kołem ratunkowym dla przedsiębiorców, jednak stanowi również spore wyzwanie finansowe związane ze stworzeniem struktury sklepu czy jego rozreklamowaniem.
Pomoc sprzedającym, czyli darmowa reklama w Zakupach Google
Kolejną odpowiedzią Google na pogłębiający się światowy kryzys spowodowany pandemią COVID 19, jest możliwość darmowej reklamy sprzedawanych produktów. Pozwala to na poinformowanie konsumentów o dostępności produktów oraz podtrzymaniu i nawiązaniu z nimi kontaktu. Przedsiębiorcy, którzy w związku z zaistniałą sytuacją dopiero co budują swoją pozycję w sieci, mogą dotrzeć do odbiorców, w najszybszy możliwy sposób.
Stany Zjednoczone pierwsze w kolejności, reszta świata musi trochę poczekać
Zmiany wprowadzane przez Google, jak to zwykle bywa w pierwszej kolejności, dotkną użytkowników w Stanach Zjednoczonych. Zazwyczaj wynika to z faktu siedziby giganta z Doliny Krzemowej, jednak jak pokazują aktualne prognozy oraz trend zachorowań na świecie, to właśnie ten kraj stał się niechlubnym liderem wszelkich list, prognoz czy rankingów związanych z epidemią koronawirusa. Inne kraje mają zostać objęte darmową reklamą w Google Merchant Center do końca bieżącego roku, a długość trwania akcji nie jest znana.
Pomoc w dobie kryzysu nie zawsze jest łatwa i natychmiastowa, jednak każdy ruch ze strony rządu czy przedsiębiorców może okazać się bezcenny dla przedsiębiorców i każdego z nas.