Coraz więcej firm decyduje się inwestować środki w marketing internetowy. Podstawowym narzędziem jest oczywiście Google Ads, które daje wiele możliwości reklamowych. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę, że pozwala sprawdzić, jak nasze reklamy wyglądają na tle konkurencji.
Google Ads to znakomite narzędzie umożliwiające dotarcie do potencjalnych klientów. Niezwykle istotnym elementem jest optymalizacja kampanii, aby osiągnąć cel reklamowy. Bardzo duże znaczenie odgrywa tutaj konkurencja, którą można dokładnie przeanalizować, aby podejmować kolejne kroki dotyczące prowadzenia konta.
Co to jest analiza aukcji w Google Ads?
To pewnie pierwsze pytanie, które wpadło Wam do głowy. Spieszymy z odpowiedzią. Umożliwia porównać skuteczność reklam z wynikami osiąganymi przez konkurentów. Tego typu wyniki pomogą podjąć odpowiednie decyzje związane ze stawkami i budżetami kampanii, jak również wynikami jakości reklam. Analiza aukcji jest dostępna dla kampanii w sieci wyszukiwania i produktowych.
Analiza Google Ads w sieci wyszukiwania
Raport w sieci wyszukiwania Google dzieli się na sześć niezwykle ważnych części:
- Udział w wyświetleniach – jeden z podstawowych parametrów, dzięki któremu można dowiedzieć się jak często nasze reklamy wyświetlają się w stosunku do konkurencji i na odwrót. To bardzo ważne pod kątem ustalania budżetów i stawek za kliknięcie.
- Średnia pozycja – znakomity czynnik pozwalający ocenić, na której średnio pozycji wyświetlają się nasze reklamy i porównać je bezpośrednio do konkurencyjnych firm. Wówczas jesteśmy w stanie ocenić, czy warto podnieść stawki za kliknięcie, żeby wyświetlać się wyżej niż nasi konkurenci.
- Pokrywające się aukcje – dzięki niemu dowiemy się jak często reklamy naszej konkurencji wyświetlały się wspólnie z nami w takcie tej samej aukcji.
- Współczynnik wyświetleń na wyższej pozycji – w tym wypadku jesteśmy w stanie dowiedzieć się jak często reklama konkurencji wyświetlała się wyżej od naszej reklamy. Da nam to odpowiedź na ustawione stawki i wyniki jakości reklamy.
- Współczynnik wyświetleń na górze strony – ważne jest, aby nasze reklamy wyświetlały się nad wynikami organicznymi, a dzięki temu współczynnikowi będziemy wiedzieć jak często tak się stało i porównać to do wyników konkurentów.
- Udział w wygranych aukcjach – kolejny rodzaj danych pozwalający sprawdzić jak często nasze reklamy wygrywały te same aukcje z konkurencją.
Analiza Google Ads w sieci produktowej
W tym wypadku mamy do dyspozycji trzy rodzaje danych, które należy przeanalizować pod kątem konkurencji:
- Udział w wyświetleniach
- Pokrywające się aukcje
- Udziały w wygranych aukcjach
Powyższe czynniki z kampanii produktowych działają na podobnej zasadzie jak kampanie z sieci wyszukiwarkowych. Tutaj jednak roli nie odgrywa wynik jakości reklamy, a przede wszystkim stawka za kliknięcie, a także przeznaczony budżet. Analizując wyniki jesteśmy w stanie dowiedzieć się, jak wyglądamy na tle naszej konkurencji.