W dzisiejszych czasach, coraz więcej ludzi dokonuje zakupów online, w tym także mebli. Z tego powodu, sklepy meblowe internetowe stają się coraz bardziej popularne, a konkurencja w branży meblarskiej staje się coraz większa. Aby przyciągnąć klientów i zwiększyć sprzedaż, sklepy meblowe internetowe często korzystają z narzędzi takich jak Google Ads.
W tym artykule przedstawimy wyniki działań marketingowych w Google Ads dla sklepu meblowego internetowego, które pozwoliły na zwiększenie zasięgu reklam i poprawę wyników sprzedażowych. Zobaczymy, jak skuteczne okazały się kampanie reklamowe prowadzone w ramach platformy Google Ads oraz jakie strategie były wykorzystane, aby przyciągnąć klientów zainteresowanych meblami.
Tym razem na warsztat wzięliśmy klienta z branży meblowej posiadający w swoim asortymencie takie produkty jak sofy, narożniki, czy fotele. Nasze działania rozpoczęliśmy w styczniu 2023 roku, a pierwszym krokiem było przeprowadzenie wywiadu z klientem, dzięki czemu poznaliśmy aktualny stan sklepu, poznaliśmy nowości, czy bestsellery. Zapoznaliśmy się oczywiście z dotychczasowymi wynikami sprzedażowymi i będąc w pełni gotowymi – rozpoczęliśmy działania reklamowe w obszarze Google Ads, który naszym zdaniem był mocno zaniedbany.
Wykres przedstawia wyniki sprzedażowe sklepu od listopada 2022 roku. Przed świętami można było zauważyć delikatny wzrost zamówień, natomiast zaraz po okresie bożonarodzeniowym – liczba transakcji drastycznie spadła. Naszym zadaniem było odbudowanie liczby transakcji, a idąc dalej – ich zwiększenie. To co nas cieszyło to fakt, że sklep miał rozbudowane ścieżki ruchu i tym samym nie ograniczał się do pojedynczych źródeł sprowadzania nowych użytkowników.
Na wykresie możecie zobaczyć wyniki Google Ads sprzed startu naszych działań oraz po rozpoczęciu przez nas działań. Można zauważyć dość znaczący wzrost liczby transakcji, co tylko pokazuje, że słusznie podzieliliśmy kampanie reklamowe.
Postanowiliśmy zaprezentować również wyniki sprzedażowe naszych działań. W reklamę od lutego do kwietnia zainwestowaliśmy 23 200 zł, co pozwoliło zrealizować 350 transakcji na kwotę 543 032 zł. Na uwagę zasługują tutaj naturalnie kampanie produktowe w wersji Performance Max, które podzieliliśmy ze względu na najlepiej sprzedające się kategorie produktów, jak również bestsellery z wyróżnionym asortymentem. Na koncie reklamowym nie brakuje również kampanii w sieci wyszukiwania – w tym dynamicznej, odpowiadającej na szczegółowe zapytania klientów z wyszukiwarki Google.