
Nowości w Google Ads, czyli nawet pokrewieństwo ma znaczenia
Google przed samymi świętami serwuje nam kolejne nowości, które są kolejnym już wyjściem poza szablonowe działanie ze strony amerykańskiego giganta. Od niedawna można trafiać swoimi reklamami do nowych grup odbiorców, tworzonych na podstawie kombinacji: grup demograficznych, uwarunkowań rynkowych, stopnia pokrewieństwa i powinowactwa.
Krok pierwszy, czyli jak wykorzystać nowości w Google Ads
Dzięki kombinacji grup odbiorców można z powodzeniem dotrzeć do precyzyjnie wyselekcjonowanych grup odbiorców. Wystarczy w panelu Google Ads, dodać nowych odbiorców—> grupy niestandardowe. Lista grup niestandardowych zasugerowana przez Google oraz ich nieskończone kombinacje daje reklamodawcy nowe możliwości trafiania do odbiorców. Trzeba jednak pamiętać, że nowe grupy odbiorców muszą mieć co najmniej 1000 odbiorców, wszystko poniżej tej liczby będzie blokowane przez Google. Szacunkowa ilość odbiorców wyświetlana przez Google jest obliczana, na podstawię wybranych kategorii, na terenie Stanów Zjednoczonych, posługujących się językiem angielskim. Google od kilku lat stara się udoskonalać możliwości dotarcia do nowych odbiorców swoimi reklamami, jednak próba zrozumienia oraz łączenia różnych cech, przenosi sprawy na zupełnie inny poziom świadomości.
Niestandardowe grupy odbiorców pozwalają wydatnie zwiększyć liczbę klientów oraz wskaźnik konwersji. Po zastosowaniu powyższych nowości średnio wzrasta on o 14%, a to już wynik godny uwagi.