Najczęstsze błędy w content marketingu

Teksty na stronach internetowych odgrywają bardzo ważne znaczenie w kontekście pozycjonowania organicznego, ale i postrzegania potencjalnych klientów. Warto zatem uniknąć podstawowych błędów content marketingowych, aby znacznie poprawić wyniki sprzedażowe.

Content marketing jest jedną z ważniejszych gałęzi wpływających na sprzedaż w  sklepach internetowych. Zagraniczne badania pokazują, że ponad 80% firm zwiększyło budżet na content marketing, znacznie poprawiając współczynniki konwersji. Wzrost budżetów wiąże się jednak z większym prawdopodobieństwem popełnienia błędów, których trzeba uniknąć. Poniżej kilka z nich.

Brak tekstów pod SEO

Jakość treści ma olbrzymie znaczenie, natomiast zapomina się zupełnie o ich optymalizacji pod kątem pozycjonowania organicznego. Przed napisaniem tekstu warto zatem zadbać o odpowiednią analizę fraz i ich wyszukiwań w  internecie, dopiero później można zabrać się za sensowne pisanie tekstów.

Treść niedopasowana do klienta

Przed chwilą wspomnieliśmy o pisaniu tekstów pod kątem SEO. Trzeba to jednak zrobić na tyle mądrze, aby jednocześnie zaciekawić potencjalnego klienta. W  takim wypadku polecamy przygotować profil konsumentów produktów lub usług. Zapewnijcie zatem wartość, którą Wasi klienci oczekują – mamy tutaj na myśli teksty, ale również zdjęcia i grafiki. Niezwykle istotne będzie tutaj zaspokojenie potrzeb klientów i uświadamianie im o zaletach produktu.

Jednolita komunikacja marki

Bardzo często zapomina się o fakcie jednolitej polityki content marketingowej. Po dokładnym przeanalizowaniu profilu klienta i jego potrzeb, dopasujcie strategię dla wszystkich kategorii produktów i usług. Sposób komunikacji z konsumentem musi być bowiem jasny i przejrzysty. Badania udowadniają, że 80% opisów powinno być autopromocją.

Brak materiałów graficznych

Content marketing to nie tylko sam tekst. To również liczne materiały graficzne i wideo, które pozwalają budować rozpoznawalności marki na rynku. Żyjemy w czasach, w których użytkownicy wolą obejrzeć materiał wideo o produkcie niż pokonywać kolejne akapity tekstów. Tym samym ignorowanie tego punktu, będzie sporym błędem. Nie zapomnijcie również, ża materiały graficzne są częściej udostępniane przez użytkowników w mediach społecznościowych, dzięki czemu jednocześnie zwiększycie zasięgi swojej marki.

case studies

Zobacz więcej ciekawych wpisów

KONSULTACJA Z NASZYM SPECJALISTĄ

Umów się na bezpłatną konsultację​

Chcesz poznać bliżej nasze umiejętności? Chętnie przeprowadzimy dla Ciebie bezpłatny audyt oraz opracujemy indywidualnie dostosowaną propozycję działań marketingowych, które najlepiej odpowiadają potrzebom Twojego biznesu.

Co zyskasz po bezpłatnej konsultacji?
Jak przebiega darmowa konsultacja?
1

Umawiamy się na dogodny termin

2
Przeprowadzamy wstępną rozmowę
3

Wykonujemy raport aktualnych działań

4

Przygotowujemy propozycję działań oraz ofertę

Umów bezpłatną konsultację