Masz dość śledzenia przez Google? Poznaj DuckDuckGo!

Udostępnienie lokalizacji, zapamiętana historia wyszukiwania, na każdej stronie zgoda na ciasteczka, personalizowane reklamy śledzące i nakłaniające do zakupu – tak aktualnie wygląda historia prawie każdej osoby korzystającej z Internetu. Każdorazowo zostawiamy w sieci bardzo dużo informacji, które są wykorzystywane przez algorytmy do konkretnych celów. Ponad 90% użytkowników Internetu korzysta z Google, jednocześnie zgadzając się na właśnie taką cenę używania tej wyszukiwarki.

Dziś chcielibyśmy przybliżyć Ci alternatywę dla Google, czyli wyszukiwarkę DuckDuckGo oraz jej wady i zalety. Dzięki temu możesz mieć możliwość wyboru tego, co widzisz i na jakich zasadach działasz w Internecie. 

Co to jest DuckDuckGo?

DuckDuckGo jest wyszukiwarką internetową, której priorytetem ma być zapewnienie jej użytkownikom anonimowości w sieci. Twórcy deklarują, że korzystając z wyszukiwarki nie jesteśmy śledzeni przez pliki cookie, a nasze dane osobowe nie są ani wykorzystywane, ani gromadzone, ani udostępniane. Mimo tego, że na rynku jest już od ponad 10 lat, to dopiero w ostatnich kilku latach zaczęła znacząco wzbudzać zainteresowanie użytkowników, którzy coraz większą uwagę przykładają do zachowania prywatności. 

Wchodząc w wyszukiwarkę już na pierwszy rzut oka zobaczyć można, co oferuje DuckDuckGo. Są to m.in: 

  • prywatne wyszukiwanie
  • blokowanie skryptów śledzących
  • szyfrowanie strony

Od 2018 roku DuckDuckGO nie jest już tylko wyszukiwarką. Twórcy rozszerzyli swoje działania w zakresie ochrony prywatności. Wprowadzono rozszerzenia aplikacji mobilnej i przeglądarki, które dostępne są na wszystkich głównych platformach, także użytkownicy chronieni są także poza samym wyszukiwaniem. 

Jaka idea przyświeca DuckDuckGo?

Na każdym kroku utwierdzani jesteśmy w przekonaniu, że wyszukiwarka nie śledzi swoich użytkowników, ceni prywatność i stawia na transparentność. Przekonuje do siebie ludzi za pomocą widocznych w wielu miejscach haseł, takich jak: 

  • „Masz dość śledzenia w Internecie? Możemy pomóc”, 
  • „Twoje dane osobowe to niczyja sprawa”
  • „Ten sam Internet, więcej prywatności”
  • „Przeszukuj sieć bez funkcji śledzących”
  • „Nasza polityka prywatności jest prosta: nie gromadzimy oraz nie udostępniamy żadnych informacji o naszych użytkownikach”.

Dodatkowo zadeklarowano, że DDG całkowicie odfiltrowało treści, które publikowane są przez „farmy contentu”, które zamiast zapewniać użytkownikom fachową i merytoryczną wiedzę, postawiły sobie za cel osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Można z tego wywnioskować, że twórcom tej (jeszcze) niszowej wyszukiwarki faktycznie chodzi o serwowanie wartościowych treści jej zwolennikom. 

DuckDuckGo i Google, czym się różnią?

Główną różnicą pomiędzy tymi dwiema wyszukiwarkami jest ich podejście do prywatności użytkowników. Google, gromadząc dane o internautach dopasowuje wyszukiwania stricte pod nich, natomiast w przypadku DuckDuckGo otrzymujemy wyniki losowo. Jesteśmy przyzwyczajeni, że wpisując „Sushi” w wynikach otrzymamy oferty restauracji z okolicy, w której właśnie się znajdujemy. Szukając butów, wyszukiwarka podsunie nam te, które oglądaliśmy już jakiś czas temu, co z pewnością ułatwi dokonanie zakupu i przyśpieszy cały proces. Z racji tego, że w DDG nie przechowuje informacji o użytkownikach, nie wszystko jest tak podane na tacy, jak w przypadku Google. Każdy użytkownik wpisując to samo zapytanie w DDG, otrzyma takie same wyniki, bez profilowania. W tym przypadku, wyniki opierają się, nie na najpopularniejszych odpowiedziach, a na tych najlepszych, opartych na ponad 400 źródłach. 

Dla kogo DuckDuckGo?

DuckDuckGo jest dla wszystkich, którzy po pierwsze, przede wszystkim cenią swoją prywatność, a po drugie, nie chcą zamykać się w tzw. „bańce informacyjnej”, do której docierają tylko określone treści. Są to takie treści, które z największym prawdopodobieństwem przyczyniają się do interakcji z nimi. DDG może być dobrą alternatywą dla osób poszukujących nieoczywistych, mało popularnych rozwiązań, a także dla badaczy, studentów, wykładowców, czy dziennikarzy, którzy potrzebują rzetelnej wiedzy.

Podsumowanie

Każda z wyszukiwarek ma swoje jasne i ciemne strony. Obie wyszukiwarki, jak sama nazwa mówi, pozwalają na wyszukanie konkretnych informacji, jednak to od nas samych zależy, czy wybieramy wygodne wyszukiwanie i pozostawianie informacji o swoich działaniach w sieci, czy stawiamy na losowość, w zamian za gwarancję anonimowości.

case studies

Zobacz więcej ciekawych wpisów

KONSULTACJA Z NASZYM SPECJALISTĄ

Umów się na bezpłatną konsultację​

Chcesz poznać bliżej nasze umiejętności? Chętnie przeprowadzimy dla Ciebie bezpłatny audyt oraz opracujemy indywidualnie dostosowaną propozycję działań marketingowych, które najlepiej odpowiadają potrzebom Twojego biznesu.

Co zyskasz po bezpłatnej konsultacji?
Jak przebiega darmowa konsultacja?
1

Umawiamy się na dogodny termin

2
Przeprowadzamy wstępną rozmowę
3

Wykonujemy raport aktualnych działań

4

Przygotowujemy propozycję działań oraz ofertę

Umów bezpłatną konsultację