
Lokalna reklama na facebooku
Posiadasz biznes na skalę lokalną i chciałbyś dotrzeć do nowych klientów? Płatne reklamy na facebooku to jedno z narzędzi, o którym powinieneś poważnie pomyśleć. Tym razem postanowiliśmy pokazać Tobie w jaki sposób możesz dotrzeć do odbiorców znajdujących się jeden kilometr od wskazanego przez Ciebie miejsca!
Tradycyjnie tworząc kampanię reklamową na facebooku jesteś w stanie ustawić lokalizację, na jaką ma być kierowana reklama. W podstawowym widoku do wyboru masz kraj, województwo, miasto, czy dzielnice większych miast. Niewielu zdaje sobie jednak sprawę, że reklamę na facebooku można kierować również na budynki i ulice.
Lokalna reklama na facebooku
To przydatna informacja dla osób prowadzących lokalny biznes, gdzie bardzo duże znaczenie odgrywa odległość między klientem a siedzibą. Możemy tutaj dla przykładu wskazać zakład fryzjerski, krawiecki, czy może siłownię. Jednym z przykładów kampanii tego typu, którą mieliśmy okazję prowadzić jest jedna z wyższych szkół w Poznaniu. Lokalną reklamą byliśmy w stanie dotrzeć do osób, które przebywały w rejonie liceów z Wielkopolski, targetując oczywiście wiek na maturzystów.
Odpowiedni target to jedno. Bardzo ważną rolę odgrywa przecież jeszcze kreacja reklamowa. Odbiorca do którego trafimy powinien wiedzieć, dlaczego to właśnie jemu wyświetliła się reklama i dlaczego powinien być zainteresowany oferowanymi usługami. W takim wypadku zwiększymy szansę na to, że kreacja przykuje jego uwagę i zainteresuje.
Jak utworzyć reklamę lokalną na facebooku?
W podstawowym widoku nie zauważyć opcji podania dokładnego adresu. W tym celu pod mapką należy kliknąć Dodaj lokalizacje zbiorcze, a z rozwijanego menu wybrać Adresy. Na koniec wystarczy podać interesujące nas adresy, ustalić domyślny promień i kliknąć Dopasuj lokalizacje.
Na koniec całej operacji, stargetuj szczegółowo swoich odbiorców, stwórz reklamę i opublikuj.