Każdy może pomagać, czyli jak Google wspiera potrzebujących

Nowy rok już nieprzerwanie od blisko 30 lat, kojarzy się z działaniami Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Już po raz drugi nasza firma, wspiera Fundację, przekazując na licytację oferowane przez nas usługi. W tym roku jest to: Audyt działań reklamowych prowadzonych w Twojej firmy oraz Miesięczne prowadzenie kampanii w sieci Google Ads.

O Wielkiej Orkiestrze, jej działaniach i podnoszonych co jakiś czas w rozmaitych mediach kontrowersjach podobną z nią związanych powiedziano już wszystko, i nie mamy ze swojej strony nic do dodania. Pozostając jednak w duchu dobroczynności i pomagania innym, chcemy przybliżyć działająca od lata inicjatywie potentata z Mountain View – Google Ad Grants. 

Google Ad Grants, wielka sprawa, o której mało kto słyszał 

Ad Grants to program zapoczątkowany przez Google w 2003 roku. Pozwala on organizacją non-profit na umieszczanie swoich płatnych reklam na wysokich pozycjach wyszukiwania, bez konieczności inwestowania w budżet „na kliki”. Pozwala to organizacjom zaoszczędzić sporę kwoty pieniędzy, które mogą zainwestować w inne formy promocji swoich działań, lub przekazać bezpośrednio swoim beneficjentom. Aktualnie kwota wspracia od Google wynosi około 40 tysięcy złotych, co jest już znacznym budżetem reklamowym praktycznie w każdej. Działania w Google Ads, najpopularniejszej w tej chwili sieci reklamowej pozwalają między innymi: przedstawić zarys działalności, pozyskać nowych wolontariuszy lub dotrzeć do większej rzeszy potencjalnych sponsorów i darczyńców. 

Kto może starać się o wsparcie od Google Ad Grants

Google ustalilo szereg zasad aby przystąpić do programu oraz ogólne zasady jakimi trzeba się kierować, aby konto pozostało aktywne i przynosiło odpowiednie efekty. O udział w programie Google Ad Grants mogą się starać:

  • organizacje Pożytku Publicznego zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym prowadzonym przez Ministerstwo Sprawiedliwości,
  • fundacje i stowarzyszenia niemające statusu Organizacji Pożytku Publicznego, ale zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym.

Warunkiem uczestnictwa jest posiadanie aktywnej, unikalnej strony WWW oraz stworzenie nowego konta Google Ads, działanie w ramach istniejącego konta jest zakazane. Warto pamiętać również, że walutą dla kampanii będzie dolar amerykański, bez względu na kraj w którym zarejestrowana jest fundacja. Ważne jest umiejętne ustawienie kampanii, aby jej współczynnik klikalności wynosił w każdym miesiącu conajmniej 5%. Jeżeli wartości poniżej tego progu utrzymają się przez 2 miesiące, konto Ads zostanie wyłączone. 

Pamiętajmy, warto pomagać. Jeżeli znacie osobę, która prowadzi fundację i ma problem ze zgromadzeniem środków, podzielcie się z nimi tą wiedzą, albo dajcie nam znać, zrobimy wszystko aby pomóc. 

Rozruszniki samochodowe

case studies

Zobacz więcej ciekawych wpisów

KONSULTACJA Z NASZYM SPECJALISTĄ

Umów się na bezpłatną konsultację​

Chcesz poznać bliżej nasze umiejętności? Chętnie przeprowadzimy dla Ciebie bezpłatny audyt oraz opracujemy indywidualnie dostosowaną propozycję działań marketingowych, które najlepiej odpowiadają potrzebom Twojego biznesu.

Co zyskasz po bezpłatnej konsultacji?
Jak przebiega darmowa konsultacja?
1

Umawiamy się na dogodny termin

2
Przeprowadzamy wstępną rozmowę
3

Wykonujemy raport aktualnych działań

4

Przygotowujemy propozycję działań oraz ofertę

Umów bezpłatną konsultację