Skip links
Explore
Drag

Jak wybrać agencję marketingową?

Prowadzisz własny biznes i planujesz skutecznie reklamować go w internecie? Z pewnością stanąłeś przed dylematem, którą agencję marketingową wybrać.  Wiemy, że na rynku istnieje wiele firm lub freelancerów, którzy Tobie pomogą, ale czy skutecznie? Na podstawie naszego doświadczenia przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik, na podstawie którego dowiesz się, jak wybrać odpowiednią agencję marketingową dla Twojego biznesu.

Wieloletnie działania na rynku marketingu internetowego sprawiły, że możemy podzielić się swoim doświadczeniem, dzięki któremu dobrze wybierzesz agencję marketingową dla Twojego biznesu. Na rynku istnieje bowiem niestety wiele firm lub freelancerów uwielbiających nawijać makaron na uszy, a niekoniecznie przekłada się to później na zapowiadane rezultaty.

Mała agencja marketingowa, czy wielka korporacja?

To chyba podstawowe pytanie, z którym warto się zmierzyć. Wśród osób prowadzących biznes istnieje bowiem przeświadczenie, że im większa agencja marketingowa, tym lepiej. Niekoniecznie ma to jednak swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości. Dlaczego? Po pierwsze spora część dużych agencji marketingowych nakazuje podpisania umowy terminowej (zwykle półrocznej, rocznej lub dwuletniej), przez co uwiązuje swojego klienta na dłużej. Ktoś powie, że to stabilizacja, ale z naszego doświadczenia możemy powiedzieć, że nie niesie to za sobą wiele korzyści dla klienta. Bardzo często trafiają do nas osoby korzystające wcześniej z usług większych firm marketingowych, a wyniki przez nich osiągane są dalekie od ideału. Niech nie skusi Ciebie własny opiekun klienta, który jest odpowiedzialny za utrzymanie relacji, ale nie mający kompletnie pojęcia o technicznym prowadzeniu płatnych reklam w Google Ads lub Facebook Ads. Dowiedz się koniecznie na początku z kim będziesz mieć kontakt w sprawie współpracy i zadbaj o to, aby była to osoba prowadząca dla Ciebie działania reklamowe. Tego typu usługę oferują zwykle mniejsze agencje marketingowe.

Umowa krótkoterminowa, a może długoterminowa?

O ten temat zahaczyliśmy w pierwszym punkcie, natomiast warto go pokrótce rozwinąć. Tak jak wspomnieliśmy – unikaj umów długoterminowych. One nie oznaczają stabilizacji, tylko problemów z ich rozwiązaniem, co zwykle wiąże się z karami pieniężnymi. Naszym zdaniem – jeśli agencja marketingowa jest pewna swoich usług, nie musi obwarowywać się długimi umowami, ponieważ jeśli praca jest dobrze wykonana to jasne jest, że nikt jej nie wypowie i będzie chciał współpracować cały czas. 

Dostęp do konta przez klienta

Tutaj możemy na chwilę stanąć. Wiemy, że to odwieczny problem przy rozwiązaniu umowy z agencję marketingową, dlatego przed podpisaniem umowy upewnij się, czy po jej zakończeniu będziesz mieć dostęp do konta reklamowego (Google Ads, menadżera reklam Facebook itd.). Dlaczego jest to ważne? Pamiętaj, że Twoje konto reklamowe w trakcie działania kampanii, zbiera dane, które potem są optymalizowane i są nieocenioną wskazówką dla osoby prowadzącej działania reklamowe. W przypadku kiedy zakończysz współpracę z agencją reklamową, a działania przeniesiesz do innej, nie mając dostępu do starych kont reklamowych, to nowa firma marketingowa będzie musiała zaczynać od zera. Tym samym w umowie zapewnij sobie dostęp do konta po zakończeniu współpracy.

Lokalizacja agencji marketingowej

Naszym zdaniem lokalizacja agencji marketingowej nie ma znaczenia. Żyjemy w czasach, w których wiele codziennych rzeczy załatwiamy online. Nie inaczej będzie również w branży marketingu internetowego. Nie ma znaczenia, z jakiego miasta będzie Twoja agencja. Wszystko można tak naprawdę załatwić zdalnie – od podpisania umowy, przez stały kontakt i analizę wyników. Jako agencja marketingowa z Poznania możemy powiedzieć, że 80% naszych klientów to osoby spoza Wielkopolski. Natomiast oczywiście fakt, że firma obsługująca Twoje kampanie reklamowe jest z tego samego miasta ma swoje plusy, ponieważ będziecie mieli okazję poznać się osobiście.

Doświadczenie agencji w Twojej branży

Bardzo ciekawy aspekt, na temat którego wiele osób ma różne zdanie. Jakie jest nasze zdanie? Doświadczenie agencji w branży może mieć plusy, natomiast nie powinno dyskwalifikować już na starcie. Trzeba bowiem pamiętać, że schemat działań jest podobny, uzależniony jest od rodzaju usługi, branży, czy kategorii produktów na sklepie internetowym. Zawsze powtarzamy klientom, że my znamy się na technicznym prowadzeniu kampanii reklamowych, ale nigdy nie zdobędziemy doświadczenia klienta w swojej branży, który zwykle zjadł na niej zęby. Stąd bardzo ważna jest współpraca obu stron, stała wymiana opinii, analizowanie wyników i wspólne wyciąganie wniosków. Dzięki temu doświadczenie schodzi na dalszy plan, a stały kontakt obu stron doprowadzi do sukcesu. 

🍪 Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadasz się na ich użycie.