Jak wybrać agencję marketingową?

Prowadzisz własny biznes i planujesz skutecznie reklamować go w internecie? Z pewnością stanąłeś przed dylematem, którą agencję marketingową wybrać.  Wiemy, że na rynku istnieje wiele firm lub freelancerów, którzy Tobie pomogą, ale czy skutecznie? Na podstawie naszego doświadczenia przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik, na podstawie którego dowiesz się, jak wybrać odpowiednią agencję marketingową dla Twojego biznesu.

Wieloletnie działania na rynku marketingu internetowego sprawiły, że możemy podzielić się swoim doświadczeniem, dzięki któremu dobrze wybierzesz agencję marketingową dla Twojego biznesu. Na rynku istnieje bowiem niestety wiele firm lub freelancerów uwielbiających nawijać makaron na uszy, a niekoniecznie przekłada się to później na zapowiadane rezultaty.

Mała agencja marketingowa, czy wielka korporacja?

To chyba podstawowe pytanie, z którym warto się zmierzyć. Wśród osób prowadzących biznes istnieje bowiem przeświadczenie, że im większa agencja marketingowa, tym lepiej. Niekoniecznie ma to jednak swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości. Dlaczego? Po pierwsze spora część dużych agencji marketingowych nakazuje podpisania umowy terminowej (zwykle półrocznej, rocznej lub dwuletniej), przez co uwiązuje swojego klienta na dłużej. Ktoś powie, że to stabilizacja, ale z naszego doświadczenia możemy powiedzieć, że nie niesie to za sobą wiele korzyści dla klienta. Bardzo często trafiają do nas osoby korzystające wcześniej z usług większych firm marketingowych, a wyniki przez nich osiągane są dalekie od ideału. Niech nie skusi Ciebie własny opiekun klienta, który jest odpowiedzialny za utrzymanie relacji, ale nie mający kompletnie pojęcia o technicznym prowadzeniu płatnych reklam w Google Ads lub Facebook Ads. Dowiedz się koniecznie na początku z kim będziesz mieć kontakt w sprawie współpracy i zadbaj o to, aby była to osoba prowadząca dla Ciebie działania reklamowe. Tego typu usługę oferują zwykle mniejsze agencje marketingowe.

Umowa krótkoterminowa, a może długoterminowa?

O ten temat zahaczyliśmy w pierwszym punkcie, natomiast warto go pokrótce rozwinąć. Tak jak wspomnieliśmy – unikaj umów długoterminowych. One nie oznaczają stabilizacji, tylko problemów z ich rozwiązaniem, co zwykle wiąże się z karami pieniężnymi. Naszym zdaniem – jeśli agencja marketingowa jest pewna swoich usług, nie musi obwarowywać się długimi umowami, ponieważ jeśli praca jest dobrze wykonana to jasne jest, że nikt jej nie wypowie i będzie chciał współpracować cały czas. 

Dostęp do konta przez klienta

Tutaj możemy na chwilę stanąć. Wiemy, że to odwieczny problem przy rozwiązaniu umowy z agencję marketingową, dlatego przed podpisaniem umowy upewnij się, czy po jej zakończeniu będziesz mieć dostęp do konta reklamowego (Google Ads, menadżera reklam Facebook itd.). Dlaczego jest to ważne? Pamiętaj, że Twoje konto reklamowe w trakcie działania kampanii, zbiera dane, które potem są optymalizowane i są nieocenioną wskazówką dla osoby prowadzącej działania reklamowe. W przypadku kiedy zakończysz współpracę z agencją reklamową, a działania przeniesiesz do innej, nie mając dostępu do starych kont reklamowych, to nowa firma marketingowa będzie musiała zaczynać od zera. Tym samym w umowie zapewnij sobie dostęp do konta po zakończeniu współpracy.

Agencja marketingowa Poznań

Naszym zdaniem lokalizacja agencji marketingowej nie ma znaczenia. Żyjemy w czasach, w których wiele codziennych rzeczy załatwiamy online. Nie inaczej będzie również w branży marketingu internetowego. Nie ma znaczenia, z jakiego miasta będzie Twoja agencja. Wszystko można tak naprawdę załatwić zdalnie – od podpisania umowy, przez stały kontakt i analizę wyników. Jako agencja marketingowa z Poznania możemy powiedzieć, że 80% naszych klientów to osoby spoza Wielkopolski. Natomiast oczywiście fakt, że firma obsługująca Twoje kampanie reklamowe jest z tego samego miasta ma swoje plusy, ponieważ będziecie mieli okazję poznać się osobiście.

Doświadczenie agencji w Twojej branży

Bardzo ciekawy aspekt, na temat którego wiele osób ma różne zdanie. Jakie jest nasze zdanie? Doświadczenie agencji w branży może mieć plusy, natomiast nie powinno dyskwalifikować już na starcie. Trzeba bowiem pamiętać, że schemat działań jest podobny, uzależniony jest od rodzaju usługi, branży, czy kategorii produktów na sklepie internetowym. Zawsze powtarzamy klientom, że my znamy się na technicznym prowadzeniu kampanii reklamowych, ale nigdy nie zdobędziemy doświadczenia klienta w swojej branży, który zwykle zjadł na niej zęby. Stąd bardzo ważna jest współpraca obu stron, stała wymiana opinii, analizowanie wyników i wspólne wyciąganie wniosków. Dzięki temu doświadczenie schodzi na dalszy plan, a stały kontakt obu stron doprowadzi do sukcesu. 

Prowadzisz własny biznes i planujesz skutecznie reklamować go w internecie? Z pewnością stanąłeś przed dylematem, którą agencję marketingową wybrać.  Wiemy, że na rynku istnieje wiele firm lub freelancerów, którzy Tobie pomogą, ale czy skutecznie? Na podstawie naszego doświadczenia przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik, na podstawie którego dowiesz się, jak wybrać odpowiednią agencję marketingową dla Twojego biznesu.

Wieloletnie działania na rynku marketingu internetowego sprawiły, że możemy podzielić się swoim doświadczeniem, dzięki któremu dobrze wybierzesz agencję marketingową dla Twojego biznesu. Na rynku istnieje bowiem niestety wiele firm lub freelancerów uwielbiających nawijać makaron na uszy, a niekoniecznie przekłada się to później na zapowiadane rezultaty.

Mała agencja marketingowa, czy wielka korporacja?

To chyba podstawowe pytanie, z którym warto się zmierzyć. Wśród osób prowadzących biznes istnieje bowiem przeświadczenie, że im większa agencja marketingowa, tym lepiej. Niekoniecznie ma to jednak swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości. Dlaczego? Po pierwsze spora część dużych agencji marketingowych nakazuje podpisania umowy terminowej (zwykle półrocznej, rocznej lub dwuletniej), przez co uwiązuje swojego klienta na dłużej. Ktoś powie, że to stabilizacja, ale z naszego doświadczenia możemy powiedzieć, że nie niesie to za sobą wiele korzyści dla klienta. Bardzo często trafiają do nas osoby korzystające wcześniej z usług większych firm marketingowych, a wyniki przez nich osiągane są dalekie od ideału. Niech nie skusi Ciebie własny opiekun klienta, który jest odpowiedzialny za utrzymanie relacji, ale nie mający kompletnie pojęcia o technicznym prowadzeniu płatnych reklam w Google Ads lub Facebook Ads. Koniecznie dowiedz się na początku, z kim będziesz mieć kontakt w sprawie współpracy i zadbaj o to, aby była to osoba prowadząca dla Ciebie działania reklamowe. Tego typu usługę oferują zwykle mniejsze agencje marketingowe.

Czy największe agencje marketingowe w Polsce to najlepszy wybór?

Zależy Ci na współpracy z zespołem pracującym nad dużą liczbą projektów? Warto więc przypomnieć, że więcej nie zawsze znaczy lepiej. Największe agencje marketingowe w Polsce niekoniecznie będą w stanie zaoferować współpracę w satysfakcjonującym Cię przedziale cenowym. Pomimo dużej liczby pracowników ich moce przerobowe mogą być zajęte realizacją innych przedsięwzięć, co niesie ryzyko zaniedbania Twojego interesu. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, czy warto zdecydować się na współpracę z największymi agencjami marketingowymi w Polsce, ale podzielić się możemy z Tobą kilkoma aspektami, które warto wziąć pod uwagę podczas wyboru agencji marketingowej mającej odpowiadać za promocję Twojego biznesu. 

Umowa krótkoterminowa, a może długoterminowa?

O ten temat zahaczyliśmy w pierwszym punkcie, natomiast warto go pokrótce rozwinąć. Tak jak wspomnieliśmy – unikaj umów długoterminowych. One nie oznaczają stabilizacji, tylko problemów z ich rozwiązaniem, co zwykle wiąże się z karami pieniężnymi. Naszym zdaniem – jeśli agencja marketingowa jest pewna swoich usług, nie musi obwarowywać się długimi umowami, ponieważ jeśli praca jest dobrze wykonana, to oczywistym jest, że nikt jej nie wypowie i będzie chciał współpracować cały czas. 

Dostęp do konta przez klienta

Tutaj możemy na chwilę stanąć. Wiemy, że to odwieczny problem przy rozwiązaniu umowy z agencję marketingową, dlatego przed podpisaniem umowy upewnij się, czy po jej zakończeniu będziesz mieć dostęp do konta reklamowego (Google Ads, menadżera reklam Facebook itd.). Dlaczego jest to ważne? Pamiętaj, że Twoje konto reklamowe w trakcie działania kampanii, zbiera dane, które potem są optymalizowane i są nieocenioną wskazówką dla osoby prowadzącej działania reklamowe. W przypadku kiedy zakończysz współpracę z agencją reklamową, a działania przeniesiesz do innej, nie mając dostępu do starych kont reklamowych, to nowa firma marketingowa będzie musiała zaczynać od zera. Tym samym w umowie zapewnij sobie dostęp do konta po zakończeniu współpracy.

Charakter rozliczenia z agencją marketingową – za efekty, czy abonament?

Biznes opiera się na odpowiedzialnym i przemyślanym zarządzaniu finansami. Zarówno agencja marketingowa, jak i Ty, nie działacie na rynku w celu generowania własnych strat. Warto mieć to na uwadze podczas wyboru formy rozliczenia z agencją. Wiele osób prowadzących własne przedsiębiorstwa nęcona jest perspektywą opłaty “za efekt” jednak ścieżka ta może być zgubna – dlaczego? Postaw się w sytuacji agencji, która często, w celu zapewnienia skuteczności prowadzonych działań, musi ponieść koszty. W przypadku, gdy jej interes jest zabezpieczony budżetem, który otrzymuje od Ciebie w postaci miesięcznego abonamentu, może bez obaw zarządzać środkami w taki sposób, by uzyskać jak najlepsze efekty. Miesięczne opłaty abonamentu pozwalają Ci również wymagać od agencji prowadzenia działań – poza umową agencja otrzymuje od Ciebie środki na wykonywanie działań, których realizacji masz pełne prawo oczekiwać. 

Agencja marketingowa Poznań, Warszawa, Katowice, Wrocław

Naszym zdaniem lokalizacja agencji marketingowej nie ma znaczenia. Żyjemy w czasach, w których wiele codziennych rzeczy załatwiamy online. Nie inaczej będzie również w branży marketingu internetowego. Nie ma znaczenia, z jakiego miasta będzie Twoja agencja. Agencje marketingowe znajdziesz w większości dużych miast w Polsce. Katowice, Warszawa, Wrocław, Poznań, Kraków – agencje marketingowe znajdziesz w każdym z nich. Dzięki temu, że skuteczne agencje marketingowe często bazują na działaniach w przestrzeni wirtualnej, wszystko można tak naprawdę załatwić zdalnie – od podpisania umowy, przez stały kontakt i analizę wyników. Jako agencja marketingowa z Poznania możemy powiedzieć, że 80% naszych klientów to osoby spoza Wielkopolski. Natomiast oczywiście fakt, że firma obsługująca Twoje kampanie reklamowe jest z tego samego miasta co Ty ma swoje plusy, ponieważ będziecie mieli okazję poznać się osobiście.

Doświadczenie agencji w Twojej branży

Bardzo ciekawy aspekt, na którego temat wiele osób ma różne zdanie. Jakie jest nasze zdanie? Doświadczenie agencji w branży może mieć plusy, natomiast nie powinno dyskwalifikować już na starcie. Trzeba bowiem pamiętać, że schemat działań jest podobny, uzależniony jest od rodzaju usługi, branży, czy kategorii produktów na sklepie internetowym. Zawsze powtarzamy klientom, że my znamy się na technicznym prowadzeniu kampanii reklamowych, ale nigdy nie zdobędziemy doświadczenia klienta w swojej branży, który zwykle zjadł na niej zęby. Stąd bardzo ważna jest współpraca obu stron, stała wymiana opinii, analizowanie wyników i wspólne wyciąganie wniosków. Dzięki temu doświadczenie schodzi na dalszy plan, a stały kontakt obu stron doprowadzi do sukcesu.

Agencje e-marketingowe – skuteczne i kompleksowe działania to klucz do sukcesu

Agencje e-marketingowe prowadzą działania na różnych polach. W promocji biznesu wykorzystywane są zarówno wyszukiwarki, jak i media społecznościowe, dlatego wybierając agencję marketingową, warto rozważyć współpracę z taką, która oferuje kompleksowe działania. Pozostawia to otwarte pole do negocjacji ceny i pozwala na ograniczenie czasu spędzanego na kontakcie z przedstawicielami agencji. Skuteczne agencje marketingowe i content-marketingowe wyróżnia zespół specjalistów z zakresu sprzedaży, grafiki, copywritingu oraz reklam. To właśnie ich doświadczenie pozwala agencjom na dobranie odpowiadającej potrzebom Twojego biznesu strategii marketingowej. Najlepsze agencje content marketingowe nie tylko wiedzą jak tworzyć content, żeby przekonał on Twojego klienta, ale również wiedzą, jak i gdzie go znaleźć, żeby zmaksymalizować Twoje przychody. 

Najlepsze agencje marketingowe w Polsce – czy jesteśmy jedną z nich?

O jakości agencji marketingowej stanowią osiągane przez nią rezultaty. W przypadku e-marketingu występuje wiele zmiennych, które należy przewidzieć na etapie planowania strategii marketingowej, a także stale uwzględniać podczas jej wdrażania. Algorytmy rządzą wirtualnym światem – najlepsze agencje marketingowe sprawią, że pokochają one Twój biznes i przedstawią go użytkownikom sieci. Podobnie jak w wielu innych branżach również w digital marketingu certyfikaty i potwierdzone kwalifikacje odgrywają niebagatelną rolę. 3Mindset jest certyfikowanym partnerem Google i poszczycić się może rozległym portfolio z prowadzonych działań marketingowych z zakresu pozycjonowania, przygotowywania contentu na konta w mediach społecznościowych, a także Google Ads. Sprawmy, że świat o Tobie usłyszy – serdecznie zapraszamy!

case studies

Zobacz więcej ciekawych wpisów

KONSULTACJA Z NASZYM SPECJALISTĄ

Umów się na bezpłatną konsultację​

Chcesz poznać bliżej nasze umiejętności? Chętnie przeprowadzimy dla Ciebie bezpłatny audyt oraz opracujemy indywidualnie dostosowaną propozycję działań marketingowych, które najlepiej odpowiadają potrzebom Twojego biznesu.

Co zyskasz po bezpłatnej konsultacji?
Jak przebiega darmowa konsultacja?
1

Umawiamy się na dogodny termin

2
Przeprowadzamy wstępną rozmowę
3

Wykonujemy raport aktualnych działań

4

Przygotowujemy propozycję działań oraz ofertę

Umów bezpłatną konsultację