Stały kontakt z klientem jest niezwykle ważny, również z tym potencjalnym! Rozmowa z osobą odpowiedzialną za sprzedaż w Twoim sklepie internetowym może rozwiać wszelkie wątpliwości kupującego, dlatego warto zwiększyć szanse zakupowe, dodając czat!
Obecnie na rynku mamy do dyspozycji wiele czatów, które mniej lub bardziej sprawdzają się w sklepach internetowych. Niewątpliwie liderem na rynku jest Messenger, który umożliwia wysłanie wiadomości do konsultanta. Zainstalowanie wtyczki nie jest wcale trudnym zadaniem, a może nieść za sobą wiele korzyści. W poniższym poradniku, wytłumaczyliśmy Tobie cały proces krok po kroku.
Krok 1
Na dobry początek należy dodać domenę Twojej strony internetowej do tak zwanej „białej listy”. W tym celu wchodząc na swój fanpage, kliknij w „Ustawienia”, a następnie z menu po lewej stronie wybierz „Platforma Messengera”. To tutaj znajdziesz opcję wpisania adresu domeny, a następnie kliknij „Zapisz”.
Krok 2
Pierwszy krok już za nami, teraz pora skonfigurować wtyczkę. W tym celu w odpowiednim obszarze kliknij przycisk „Skonfiguruj”. Pojawi się przed Tobą osobne okienko umożliwiające konfigurację czatu z klientami.
Krok 3
Jak przebiega konfiguracja? To bardzo proste! Wybierz język domyślny wyświetlany w czacie, a następnie przygotuj wiadomość powitalną, zachęcającą potencjalnego klienta do zadania pytania, np. „Witaj, w czym możemy Tobie pomóc?”. Ponadto jesteś w stanie wybrać jeszcze kolor czatu, a także ustawić czas odpowiedzi.
Krok 4
To już prawie koniec. Przed Tobą pojawi się specjalnie wygenerowany kod, który należy wkleić w sekcji <body> na każdej stronie, na której ma być wyświetlany czat. Po zaimplementowaniu kodu, wszystko powinno już działać bez zarzutów. Twój informatyk nie powinien mieć najmniejszych problemów z wklejeniem wygenerowanego kodu.