Blog

Jak czytać źródła ruchu facebooka w Google Analytics?

Ile razy analizując wyniki w Google Analytics zastanawialiście się nad rozbiciem facebooka jako źródła ruchu? Kojarzycie skróty m.facebook.com, l.facebook.com? Postanowiliśmy rozwiązać zagadkę i odpowiedzieć, co one oznaczają.

Nie od dzisiaj wiadomo jak ważną rolę w optymalizacji kampanii reklamowych odgrywa analiza wyników w Google Analytics. Odpowiednio skonfigurowane narzędzie pozwala odpowiedzieć na wiele szczegółowych pytań i rozwiązać niejedną zagadkę. Bardzo często analizując źródła pozyskania ruchu możecie zauważyć rozbicie facebooka na m.in. m.facebook.com, czy l.facebook.com. Postanowiliśmy Wam pomóc i odpowiedzieć, co to dokładnie oznacza.

Jak czytać źródła ruchu z facebooka w Google Analytics?

Jeśli w raporcie stron odsyłających znajdziemy m.facebook.com to oznacza, że użytkownicy pochodzący z tego źródła wchodzili na stronę internetową z poziomu smartfona. Często zdarza się jednak, że znajdziemy również w źródle l.facebook.com. To oznacza, że link przeszedł przez tzw. Link Shim. Pewnie zastanawiacie się teraz, co to oznacza. Odpowiadamy – narzędzia facebooka chroniąc nas przed złośliwymi oprogramowaniami przepuszcza część linków przez własne narzędzie – działa to głównie przy linkowaniu z podejrzanych stronach www.

facebook google analytics

Co oznaczają skróty m.facebook i l.facebook?

facebook.com – wejście użytkownika z komputera lub tabletu

m.facebook.com – wejście użytkownika ze smartfona

l.facebook.com – wejście użytkownika z komputera lub tabletu, a link przeszedł przez Link Shim

lm.facebook.com – wejście użytkownika ze smartfona, a link przeszedł przez Link Shim