
Inteligentne kampanie produktowe w Google Ads
Inteligentne kampanie produktowe, które pojawiły się w Google Ads to wyraźny znak, że działania reklamowe zmierzają do automatyzacji działań. Kampanie opierają się na machine learningu, a my sprawdziliśmy, czy warto z nich korzystać.
W przypadku sklepów internetowych, jedną z popularniejszych rodzajów kampanii, jest kampania produktowa. Dzięki niej potencjalny klient już z poziomu wyszukiwarki Google jest w stanie określić, czy produkt ze sklepu go zainteresuje.
Nie od dzisiaj wiadomo, że Google stawia na automatyzację kampanii, dlatego popularna staje się inteligentna kampania produktowa. To połączenie standardowego PLA z połączeniem remarketingu dynamicznego. Google w ten sposób automatycznie dostosowuje reklamę i stawkę za kliknięcie do potencjalnego klienta.
Inteligentna kampania produktowa potrafi sprzedawać zdecydowanie lepiej od standardowej, warto jednak pamiętać o kilku podstawowych rzeczach.
Spełnij określone warunki
Na nowym koncie nie będzie dostępna kampania smart. Wśród warunków najlepiej mieć 20 konwersji w ostatnich 45 dniach. Im więcej danych dla Google, tym większe prawdopodobieństwo, że kampania inteligentna będzie skuteczniejsza. Ponadto na listach remarketingowych należy mieć przynajmniej 100 osób. Nie można zapomnieć również o wgraniu pliku produktowego do Google Merchant Center.
Budżet i ROAS
Jeżeli naszym zadaniem jest utrzymanie tego samego poziomu wydatków, to należy dodać do siebie dotychczasowe wydatki standardowych kampanii produktowych, a także remarketingowych. Warto również pamiętać, że do dyspozycji jest jedynie ROAS jako strategia ustawiania stawek. Tym samym jeżeli zakładasz, że z każdej wydanej złotówki chcesz mieć przychód na poziomie 4 zł, to Twój docelowy ROAS powinien wynieść 400%.
Testowanie kampanii
Uruchomienie kampanii inteligentnej to jedno. Nie wolne zapomnieć o czasie testowym i zbyt szybko nie rezygnować z działań. Algorytmy potrzebuję odpowiednią ilość danych, aby stworzyć skuteczną sprzedaż. Z naszego doświadczenia wynika, że Smart Shopping Campaigns powinna zostać włączona na okres minimum trzech tygodni. Trzeba również pamiętać, że zadaniem systemu jest optymalizacja kampanii pod wartość, a nie ilość transakcji.