Inteligentne kampanie produktowe w Google Ads

Inteligentne kampanie produktowe, które pojawiły się w Google Ads to wyraźny znak, że działania reklamowe zmierzają do automatyzacji działań. Kampanie opierają się na machine learningu, a my sprawdziliśmy, czy warto z nich korzystać.

W przypadku sklepów internetowych, jedną z popularniejszych rodzajów kampanii, jest kampania produktowa. Dzięki niej potencjalny klient już z poziomu wyszukiwarki Google jest w stanie określić, czy produkt ze sklepu go zainteresuje. 

Nie od dzisiaj wiadomo, że Google stawia na automatyzację kampanii, dlatego popularna staje się inteligentna kampania produktowa. To połączenie standardowego PLA z połączeniem remarketingu dynamicznego. Google w ten sposób automatycznie dostosowuje reklamę i stawkę za kliknięcie do potencjalnego klienta. 

Inteligentna kampania produktowa potrafi sprzedawać zdecydowanie lepiej od standardowej, warto jednak pamiętać o kilku podstawowych rzeczach.

Spełnij określone warunki

Na nowym koncie nie będzie dostępna kampania smart. Wśród warunków najlepiej mieć 20 konwersji w ostatnich 45 dniach. Im więcej danych dla Google, tym większe prawdopodobieństwo, że kampania inteligentna będzie skuteczniejsza. Ponadto na listach remarketingowych należy mieć przynajmniej 100 osób. Nie można zapomnieć również o wgraniu pliku produktowego do Google Merchant Center.

Budżet i ROAS

Jeżeli naszym zadaniem jest utrzymanie tego samego poziomu wydatków, to należy dodać do siebie dotychczasowe wydatki standardowych kampanii produktowych, a także remarketingowych. Warto również pamiętać, że do dyspozycji jest jedynie ROAS jako strategia ustawiania stawek. Tym samym jeżeli zakładasz, że z każdej wydanej złotówki chcesz mieć przychód na poziomie 4 zł, to Twój docelowy ROAS powinien wynieść 400%.

Testowanie kampanii

Uruchomienie kampanii inteligentnej to jedno. Nie wolne zapomnieć o czasie testowym i zbyt szybko nie rezygnować z działań. Algorytmy potrzebuję odpowiednią ilość danych, aby stworzyć skuteczną sprzedaż. Z naszego doświadczenia wynika, że Smart Shopping Campaigns powinna zostać włączona na okres minimum trzech tygodni.  Trzeba również pamiętać, że zadaniem systemu jest optymalizacja kampanii pod wartość, a nie ilość transakcji. 

case studies

Zobacz więcej ciekawych wpisów

KONSULTACJA Z NASZYM SPECJALISTĄ

Umów się na bezpłatną konsultację​

Chcesz poznać bliżej nasze umiejętności? Chętnie przeprowadzimy dla Ciebie bezpłatny audyt oraz opracujemy indywidualnie dostosowaną propozycję działań marketingowych, które najlepiej odpowiadają potrzebom Twojego biznesu.

Co zyskasz po bezpłatnej konsultacji?
Jak przebiega darmowa konsultacja?
1

Umawiamy się na dogodny termin

2
Przeprowadzamy wstępną rozmowę
3

Wykonujemy raport aktualnych działań

4

Przygotowujemy propozycję działań oraz ofertę

Umów bezpłatną konsultację