Google Moja Firma, czyli o co chodzi z tymi wizytówkami – cz. 2

Google Moja Firma, czyli o co chodzi z tymi wizytówkami – cz. 2

Dodawanie wizytówki Google, a więc nie taki diabeł straszny

Założenie wizytówki Google Moja Firma to szalenie prosta sprawa. Pierwszym jednak krokiem jest założenie konta Google, gdyż jest ono w tym przypadku niezbędne. Przy zakładaniu nowego konta można wybrać jego rodzaj: prywatne lub służbowe, co nie ma żadnego znaczenia w późniejszym procesie zakładania wizytówki. Poniżej przedstawiamy krok po kroku, jak przebiega cały proces:

  1. Pod adresem  google.pl/buisness, należy oddać lokalizację firmy. Warto pamiętać, że nie zaleca się tworzenia kolejnych kopii istniejących już wizytówek, więc jeżeli w sieci widnieje już jedna z nich, to najpierw postarajmy się o uzyskanie do niej dostępu. Uzupełniając dane o lokalizacji naszej, firmy należy pamiętać o: poprawnej nazwie firmy, odpowiedniej kategorii oraz określeniu rodzajów naszej działalności, oraz określeniu na mapie dokładnej lokalizacji.
  2. Weryfikacja wprowadzonych danych, polega na ponownym zatwierdzeniu, poprzez kliknięcie przycisku dalej. Prowadzi to do utworzenia wizytówki dostępu do panelu, i możliwości uzupełniania szczegółowych danych o firmie,
  3. Weryfikacja – wprowadzenie kodu weryfikacyjnego Google. Przy zakładaniu nowej wizytówki Google poprosi nas o wprowadzenie tzw. kodu weryfikacyjnego, który zostanie wysłany na podany przez nas wcześniej adres firmy w formie listownej.

Czas oczekiwania na przesyłkę wynosi około 14 dni roboczych. Prawidłowe wprowadzenie kodu sprawi, że nasza wizytówka stanie się w pełni aktywna i widoczna dla innych użytkowników. 

Od tego momentu w pełni aktywna wizytówka może stać się bardzo efektywnym narzędziem reklamowym w rękach każdego przedsiębiorcy.

Wizytówka Google mojej firmy już istnieje, a więc co z tym fantem zrobić

Często zdarzają się sytuację, kiedy wizytówka Google już istnieje, a my dowiadujemy się o tym w momencie próby założenia kolejnej. Warto przed założeniem nowej, postarać się o dostęp do istniejącej już, aby uniknąć duplikacji treści i zmniejszenia widoczności naszej firmy w sieci. Jeżeli wizytówka nie została jeszcze zweryfikowana, można postarać się o ponowne wysłanie kodu na wskazany w niej adres, co pozwoli nam uzyskać do niej pełny dostęp. Jeżeli jednak wizytówka jest zweryfikowana i w pełni aktywna, a zarządza nią inna osoba, można również poprosić o przekazanie nam do niej części lub całkowitego dostępu poprzez nadanie uprawnień w panelu administracyjnym Google Moja Firma. 

Konto Google Moja Firma, jak i treści zawarte w samej wizytówce mogę zdecydowanie poprawić widoczność Waszej firmy w internecie. Pamiętajcie, aby rzetelnie uzupełniać i poszerzać istniejące w niej wpisy, zamieszczać informacje zgodne z prawdą, jak najlepiej oddające zakres działalności, a o jej utworzeniu koniecznie powiadomić swoich klientów za pomocą strony firmowej oraz mediów społecznościowych. Im więcej ludzi odwiedzi naszą wizytówkę i zostawi swój komentarz, tym lepiej widoczna będzie Wasza działalność.  

Dajcie znać, jak wygląda Wasza przygoda z Google Moja Firma, i jaki według Was wpływ ma ona na działalność Waszego biznesu.