Dodawanie wizytówki Google, a więc nie taki diabeł straszny
Założenie wizytówki Google Moja Firma to szalenie prosta sprawa. Pierwszym jednak krokiem jest założenie konta Google, gdyż jest ono w tym przypadku niezbędne. Przy zakładaniu nowego konta można wybrać jego rodzaj: prywatne lub służbowe, co nie ma żadnego znaczenia w późniejszym procesie zakładania wizytówki. Poniżej przedstawiamy krok po kroku, jak przebiega cały proces:
- Pod adresem google.pl/buisness, należy oddać lokalizację firmy. Warto pamiętać, że nie zaleca się tworzenia kolejnych kopii istniejących już wizytówek, więc jeżeli w sieci widnieje już jedna z nich, to najpierw postarajmy się o uzyskanie do niej dostępu. Uzupełniając dane o lokalizacji naszej, firmy należy pamiętać o: poprawnej nazwie firmy, odpowiedniej kategorii oraz określeniu rodzajów naszej działalności, oraz określeniu na mapie dokładnej lokalizacji.
- Weryfikacja wprowadzonych danych, polega na ponownym zatwierdzeniu, poprzez kliknięcie przycisku dalej. Prowadzi to do utworzenia wizytówki dostępu do panelu, i możliwości uzupełniania szczegółowych danych o firmie,
- Weryfikacja – wprowadzenie kodu weryfikacyjnego Google. Przy zakładaniu nowej wizytówki Google poprosi nas o wprowadzenie tzw. kodu weryfikacyjnego, który zostanie wysłany na podany przez nas wcześniej adres firmy w formie listownej.
Czas oczekiwania na przesyłkę wynosi około 14 dni roboczych. Prawidłowe wprowadzenie kodu sprawi, że nasza wizytówka stanie się w pełni aktywna i widoczna dla innych użytkowników.
Od tego momentu w pełni aktywna wizytówka może stać się bardzo efektywnym narzędziem reklamowym w rękach każdego przedsiębiorcy.
Wizytówka Google mojej firmy już istnieje, a więc co z tym fantem zrobić
Często zdarzają się sytuację, kiedy wizytówka Google już istnieje, a my dowiadujemy się o tym w momencie próby założenia kolejnej. Warto przed założeniem nowej, postarać się o dostęp do istniejącej już, aby uniknąć duplikacji treści i zmniejszenia widoczności naszej firmy w sieci. Jeżeli wizytówka nie została jeszcze zweryfikowana, można postarać się o ponowne wysłanie kodu na wskazany w niej adres, co pozwoli nam uzyskać do niej pełny dostęp. Jeżeli jednak wizytówka jest zweryfikowana i w pełni aktywna, a zarządza nią inna osoba, można również poprosić o przekazanie nam do niej części lub całkowitego dostępu poprzez nadanie uprawnień w panelu administracyjnym Google Moja Firma.
Konto Google Moja Firma, jak i treści zawarte w samej wizytówce mogę zdecydowanie poprawić widoczność Waszej firmy w internecie. Pamiętajcie, aby rzetelnie uzupełniać i poszerzać istniejące w niej wpisy, zamieszczać informacje zgodne z prawdą, jak najlepiej oddające zakres działalności, a o jej utworzeniu koniecznie powiadomić swoich klientów za pomocą strony firmowej oraz mediów społecznościowych. Im więcej ludzi odwiedzi naszą wizytówkę i zostawi swój komentarz, tym lepiej widoczna będzie Wasza działalność.
Dajcie znać, jak wygląda Wasza przygoda z Google Moja Firma, i jaki według Was wpływ ma ona na działalność Waszego biznesu.