Google Data Studio zmienia nazwę na Google Looker Studio

Statystyki, wykresy, wszelkiego rodzaju zestawienia danych to coś, czym marketerzy i właściciele firm żyją niemalże na co dzień. Raporty i analizy przygotowywane są bardzo często, ponieważ pomagają zobrazować osiągnięte wyniki w bardziej przystępnej w odbiorze formie, co ułatwia znacząco wyciąganie wniosków z podejmowanych działań. Google Data Studio to narzędzie często wykorzystywane właśnie do tworzenia zestawień w bardzo prosty, intuicyjny sposób, nie wymagający ani zbyt wiele czasu, ani tajemnej wiedzy przeznaczonej wyłącznie dla specjalistów. 

Do czego dokładnie służy Data Studio?

Dzięki Google Data Studio mamy możliwość darmowego i prostego raportowania danych z różnych platform internetowych. Zaliczają się do nich m. in: Google Analytics, Google Ads, czy Search Console. Data Studio przedstawia dane w sposób bardzo czytelny i łatwy w odbiorze, a dodatkowo otrzymane wyniki można szybko przedstawić klientowi. Nadać mu dostęp lub przypisać rolę, aby miał (lub nie miał) możliwości ich edycji. 

Google Data Studio może korzystać z kilku źródeł jednocześnie, a dodatkowo aktualizuje się samoistnie, dzięki czemu nie ma potrzeby ciągłej edycji zestawienia.  Posiada także wiele innych zalet: używanie filtrów, możliwość dostosowania raportu do własnych potrzeb i dodawania lub usuwania niektórych pól. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji korzystać, to zachęcamy do spróbowania. Może ułatwić Wam to znacząco codzienną pracę. 

Co to jest Looker?

Looker to platforma, która została wykupiona przez Google w 2020 roku. Jej zadaniem, podobnie jak Google Data Studio, jest tworzenie automatycznych analiz i wizualizacja uzyskanych wyników. Tym co wyróżnia Looker był fakt, że platforma ta dysponuje możliwością przewidywania trendów. Dzięki wykorzystaniu danych historycznych, jest w stanie określić nadchodzące trendy i możliwości do wykorzystania.

Zmiana nazwy – większe możliwości?

Z informacji podanych przez Google wiemy, że zmiana nazwy wynika z potrzeby ujednolicenia produktów Business Intelligence właśnie dzięki wykorzystaniu Looker. Looker Studio łączyć ma Data Studio i podstawowe technologie Google, w skład których wchodzą m.in. sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe. Google na swoim blogu zapewnia, że ta integracja, której wynikiem jest „kompletny pakiet analizy biznesowej”, pomoże przedsiębiorstwom wyjść poza pulpity nawigacyjne i umożliwić rozwój dzięki, otrzymywanym informacjom potrzebnym do podejmowania decyzji w oparciu o dane. 

Looker Studio Pro 

Looker dostępny jest dla użytkowników w wersji darmowej, co pozwala na wykorzystanie jego potencjału niemalże każdej osobie zainteresowanej. Jeśli jednak oferta ta jest dla użytkowników z jakichś powodów niewystarczająca, to w odpowiedzi na większe oczekiwania Google stworzyło wersję premium – Looker Studio Pro. Ma ona oferować więcej funkcji, takich jak: nowe możliwości zarządzania przedsiębiorstwem, opcję współpracy zespołowej oraz umowy SLA. Wraz z rozwojem dodatkowych funkcji w wersji premium ma przybywać. 

case studies

Zobacz więcej ciekawych wpisów

KONSULTACJA Z NASZYM SPECJALISTĄ

Umów się na bezpłatną konsultację​

Chcesz poznać bliżej nasze umiejętności? Chętnie przeprowadzimy dla Ciebie bezpłatny audyt oraz opracujemy indywidualnie dostosowaną propozycję działań marketingowych, które najlepiej odpowiadają potrzebom Twojego biznesu.

Co zyskasz po bezpłatnej konsultacji?
Jak przebiega darmowa konsultacja?
1

Umawiamy się na dogodny termin

2
Przeprowadzamy wstępną rozmowę
3

Wykonujemy raport aktualnych działań

4

Przygotowujemy propozycję działań oraz ofertę

Umów bezpłatną konsultację