Facebook pomaga małym i średnim firmom odnaleźć się w sieci w czasie pandemii, czyli jak zobaczmy jak pozostać w kontakcie z klientami w tych niecodziennych czasach.
Liczne rozwiązania wprowadzane na bieżąco przez instytucje oraz firmy mają pomóc małym i średnim przedsiębiorstwom przetrwać w nowej dla wszystkich rzeczywistości i odnaleźć się w przestrzeni cyfrowej. Wszystkie firmy zdają sobie sprawę, jak ważny jest kontakt z klientami i mimo ograniczeń utrzymanie, a nawet rozszerzanie istniejących relacji. Stopniowe odmrażanie gospodarki daje nam coraz większą możliwość powrotu do normalności, jednak ciężko w kilka dni, odrobić kilkumiesięczne straty. Z pomocą szczególnie w utrzymaniu kontaktu z klientami przychodzi Facebook i Instagram, który wprowadza nowe, istotne zmiany szczególnie dla właścicieli małych i średnich firm.
Poniżej przedstawiamy najważniejsze zmiany, jakimi tym razem uraczą nas najpopularniejsze portale społecznościowe, w odpowiedzi na aktualne problemy przedsiębiorców.
- Wpisy firm blisko Ciebie: Osobna sekcja platformy Facebook, gdzie umieszczane będą wpisy pobliskich firm. Wpisy na naszej tablicy, będą bezpośrednio kierować nas do sekcji aktualności oraz wkrótce pojawi się możliwość zapisania do cotygodniowego newslettera.
- „Wspieraj małe firmy”: Naklejka na portalu Instagram pokazująca nasze wsparcie dla lokalnej firmy w dodawanych relacjach. Oznaczenie relacji sprawi, że pojawi się ona we wspólnym katalogu i będziemy mogli zamanifestować swoje wsparcie dla firm.
- Wyróżnione wpisy na temat koronawirusa: Firmy uzyskają możliwość wyróżnienia wpisów, które zawierają istotne informacje związane z aktualną sytuacją. Pozwoli to na łatwiejszą komunikację z klientami na temat: zmiany godzin otwarcia, dostępności towarów i usług oraz panujących aktualnie zasad sanitarnych.
- Centrum zasobów dla firm w aplikacjach Facebook i Instagram: Lokalne firmy mogą z łatwością znaleźć informację związane z koronawirusem oraz poradami o narzędziach biznesowych wprowadzanych przez Facebook i Instagram.
- Skrzynka biznesowa w Messengerze: Płynne przemieszczanie się między prywatnym a firmowym kontem pozwoli utrzymać relacje z klientami na najwyższym możliwym poziomie.
- Wtyczka Messengera na stronę internetową: W drugiej połowie maja rozpoczną się testy wtyczki Messengera, która będzie mogła być zainstalowana na stronie poszczególnych klientów. Umożliwi ona rozpoczęcie rozmowy z przedsiębiorstwem już w tym kanale i kontynuowanie jej za pośrednictwem aplikacji Messengera. Wtyczka będzie przeznaczona również dla przez niezarejestrowanych użytkowników Facebook’a.
Podzielcie się z nami opinią, co sądzicie o zmianach wprowadzanych przez Facebook i Instagram w odpowiedzi na trudną dla nas wszystkich sytuację gospodarczą związaną z koronawirusem. Co jest dobre, co złe i czego Wam brakuje.