Blog

Problem z kampanią na wiadomości na facebook

Social Media Ads Managerowie w ostatnich dniach borykają się ze sporymi problemami związanymi z publikowaniem kampanii reklamowych z celem na wiadomości. Facebook znacznie ukrócił możliwość tworzenia tego typu reklam, a wszystko przez decyzję Komisji Europejskiej.

Przypomnijmy, że tworząc płatną kampanię na portalach Facebook oraz Instagram wybieramy na początku cel jaki ma osiągnąć. Jednym z takich celów są Wiadomości. W ten sposób algorytmy facebooka wiedzą, że maja dotrzeć do osób skłonnych napisać prywatną wiadomość na fanpage – dotyczącą zapytania o produkt, czy usługę. Z naszego doświadczenia wynika, że tego typu cel kampanii bardzo dobrze sprowadza się przy usługach kosmetycznych i fryzjerskich.

Błąd konfiguracji kampanii na wiadomości

W ostatnich dniach zawrzało. Facebook zmuszony decyzją Komisji Europejskiej musiał znacząco zmienić kształt tworzenia tego typu kampanii. Na kontach większości reklamodawców pojawił się błąd konfiguracji, który uniemożliwiał kontynuowanie reklam na wiadomości.

nowe konwersacje facebook ads

Podstawową rzeczą, którą nie można wykonywać po zmianach jest optymalizacja kampanii pod kątem konwersji (uzyskania jak największej liczby konwersacji). Jedyną opcją do wyboru jest jedynie ustawienie optymalizacji na kliknięcia linku CPC. Zmiana strategii optymalizacji spowoduje zniknięcie podstawowego błędu. To jednak nie koniec. Reklamodawcy nie będą już w stanie podejrzeć liczby konwersacji wygenerowanych przez kampanię, co znacznie utrudnia ich optymalizację. To może wiązać się z dużym wzrostem kosztów.

Jak ustawić kampanię na wiadomości na facebooku?

Pocieszającą informacją jest fakt, że kampania z celem na wiadomości nie zniknie. Pytanie jednak o jej zasadność, skoro nie będziemy w stanie przeanalizować, które zestawy reklam i kreacje przynoszą lepsze wyniki pod kątem konwersacji od nowych klientów. 

Na ten moment są dwie sensowne opcje opublikowania kampanii, której celem jest wysyłanie wiadomości. Pierwsza z nich to standardowa ścieżka, w której na poziomie zestawu reklam ustawimy optymalizację pod kątem kliknięcia w link CPC. Drugą drogą jest włączenie kampanii z celem na konwersje, gdzie na poziomie zestawu reklam należałoby ustawić kierowanie na messengera (standardowo jest ustawiona na witrynę internetową).