Co zrobić, aby klient e-commerce wracał do nas po kolejne zakupy?

Co zrobić, aby klient e-commerce wracał do nas po kolejne zakupy?

W dzisiejszym, agresywnym świecie internetu walka o klienta jest głównym zmartwieniem każdego, kto prowadzi swoją sprzedaż on-line. Każdemu jednak zależy nie tylko na jednorazowej sprzedaży, ale idealnym rozwiązaniem jest, jak klient powraca do naszego sklepu po raz wtóry i tworzy się więź, swoista lojalność między kupującym a sprzedającym. W dzisiejszym artykule chcemy przedstawić, co zrobić, aby klient pozostał z nami na dłużej, i żeby nie była to tylko przelotna znajomość.

Remarketing, czyli ślad pozostawiony w internecie

Często zdarza się nam, że po odwiedzeniu sklepu internetowego z butami, reklamy tego sklepu podążają za nami na kolejnych stronach, trafiają do naszej skrzynki mailowej. Skuteczny remarketing w dzisiejszych czasach to podstawa w procesie zatrzymania przy sobie klienta na dłużej. Narzędzia te, pozwalają trafiać z naszą reklamą do potencjalnie zainteresowanej zakupami osoby, której są one wyświetlane, gdyż już odwiedziła nasz sklep, kupiła nasz produkt. Remarketing, jest swoistą „przypominajką” o tym, że coś zostało zakupione i że może pora na kolejny zakup. Działa jak kreowanie potrzeby, mądrze skonfigurowany może przynieść doskonałe efekty.

Programy lojalnościowe, czyli jak zrobić, żeby naszym klientom opłacało się do nas wracać

Program lojalnościowy to doskonały sposób na zbudowanie trwałej więzi z klientem. Po co szukać innego sklepu z tymi samymi co Twoje produkty, skoro można zaoferować klientom np. kartę na punkty, które można wymieniać na rabaty lub darmową dostawę. Nagrody oferowane w danym programie powinny z jednej strony być atrakcyjne dla kupujących, z drugiej muszą być opłacalne dla prowadzącego sklep. W końcu wszystko w biznesie kręci się wokół zysków, a te przyjdą wraz z rozrastaniem się sieci zadowolonych odbiorców.

E-mail marketing, czyli jak nie nie trafić do SPAM-u

Złowieszczo brzmiące RODO, czyli regulację ochrony danych osobowych, czynią ten sposób trafiania do klientów dużo bardziej skomplikowany. Najczęściej przy pierwszym zakupie, klient stawia krzyżyk w odpowiednim okienku, co daje nam możliwość legalnego wysyłania mu kolejnych ofert reklamowych. Mądrze przemyślane treści, personalizowane oferty oraz ich odpowiednia cykliczność, pozwoli nam nie tylko nie trafić do SPAM, ale również przypomnieć naszym klientom, że może już czas na kolejny zakup. Należy również pamiętać o doborze odpowiedniej szaty graficznej, tak aby nasze maile wraz z ofertą stanowiły spójną całość.

Gratisy i rabaty za opinię, czyli coś za coś 

Najlepszą reklamą dla naszego sklepu internetowego jest coraz to rosnąca rzesza zadowolonych klientów. Wszyscy jednak zdajemy sobie sprawę, że dużo bardziej niestety zapamiętuje się te złe, niżeli dobre doświadczenia. Sieć jest pełna nieprzychylnych opinii, które rzutują na ogólną reputację sklepu czy strony internetowej. Warto zachęcić naszych klientów do dzielenia się swoimi pozytywnymi doświadczeniami i robić wszystko, żeby tych szczerych, pozytywnych opinii pojawiało się jak najwięcej. Zawsze można zaproponować dodatkowy rabat, gratis do kolejnego zamówienia w zamian za przychylną opinię o naszej działalności.

Rozwój finansowy prowadzonego sklepu internetowego opiera się na pozyskiwaniu nowych klientów, a przede wszystkim utrzymywaniu dobrych relacji z klientami, którzy już kupili nasze produkty.