Chcesz sprawdzić, czego szukają internauci? Poznaj Google Trends!

Istnieje narzędzie, które znacząco ułatwia życie marketerom, a którego potencjału wielu nadal nie docenia. Mowa tu o Google Trends. Co to takiego? Jest to aplikacja, dzięki której w łatwy sposób możemy dowiedzieć się sporo na temat tego, czego aktualnie szuka się w sieci. W ten sposób można szybko reagować i odpowiadać na potrzeby konsumentów, zwiększając tym samym szanse na większą ilość konwersji. 

Jakie informacje zyskasz korzystając z Google Trends?

Przede wszystkim to, co najbardziej chcielibyśmy wiedzieć, czyli co użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę i czego poszukują w danym momencie. Ale oczywiście to nie wszystko, bo Google dysponuje szeregiem danych, które chętnie udostępnia nam całkowicie za darmo. Zatem, jakie jeszcze informacje znajdziemy dzięki Google Trends?

  • Sezonowość danego słowa kluczowego
  • Aktualne trendy Google, jakie tematy są na czasie i, czy zainteresowanie nimi spada, czy rośnie
  • Jakie produkty, gdzie i kiedy są najpopularniejsze
  • O czym w danej chwili warto pisać w mediach społecznościowych lub blogach
  • Porównanie popularności określonych haseł

Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Poza możliwością wpisania hasła i sprawdzenia interesujących nas fraz, warto przescrollować stronę odrobinę niżej i zainteresować się takimi zakładkami, jak: zyskujące ostatnio popularność oraz rok w wyszukiwarce. Ta ostatnia pokazuje, czego najczęściej internauci wyszukiwali w ciągu roku. Dzięki temu można zbadać sezonowość danych produktów i odpowiednio wcześniej przygotować i rozpocząć kampanię reklamową. Zakładka „zyskujące popularność” natomiast, to świetne narzędzie, jeśli planujemy działania zakresu Real Time Marketingu. Dostarcza także informacji, jaki produkt, czy usługę warto promować właśnie w tym okresie.

Dzięki Google Trends sprawdzisz, jaki biznes warto otworzyć w okolicy

Planujesz otworzyć lokalny biznes, ale nie masz pewności, czy będzie to trafiona inwestycja? Z pomocą przyjdzie Google Trends. Sprawdzisz tam, czego szukają mieszkańcy, dzięki temu zobaczysz, na co jest popyt i swoją działalnością będziesz mógł odpowiedzieć na potrzeby lokalnej społeczności. Pamiętaj jednak o jednoczesnym sprawdzeniu konkurencji. Taki zabieg, to zdecydowanie lepsza taktyka niż powierzanie swojego planu na życie wyłącznie intuicji.

Jak w praktyce korzystać z Google Trends?

Na początek wystarczy wpisanie interesującej Cię frazy. Po wyszukaniu otrzymujesz szereg danych, które możesz dostosować do własnych preferencji. Na samej górze wyświetla się pierwszy wykres pokazujący zainteresowanie tematem na przestrzeni roku. Bezpośrednio nad nim natomiast widnieją filtry, które pomogą Ci doprecyzować Twoje wyszukiwanie.

Do wyboru mamy kraj oraz przedział czasowy obejmujący informacje od tych sprzed godziny do nawet 2004 roku. W zakładce „Wszystko” kryją się kategorie tematów, a na samym końcu masz możliwość wybrania miejsca, w którym chcesz sprawdzić ilość wyszukiwań. Sprawdzisz tu zainteresowanie użytkowników w takich miejscach jak: Wyszukiwarka Google, wyszukiwarka grafik, wiadomości, You Tube oraz Zakupy Google. 

Zainteresowanie według regionu 

Poniżej wykresu znajdziesz mapę kraju, który wybrałeś do sprawdzenia danych z podziałem na (do wyboru) podregion lub konkretne miasta. Pozwala to na bardziej szczegółowe dostosowanie, np. kampanii reklamowej. Jeśli widzimy, że w danym województwie dane frazy w ogóle nie są wyszukiwane, budżet możemy przeznaczyć na inny obszar działań. 

Podobne wyszukiwania

W kolejnej części strony znajdziesz informacje na temat podobnych zapytań oraz tematów, na które prawdopodobnie też dobrze byłoby zwrócić uwagę. Warto w dalszym ciągu pamiętać o filtrach. Bezpośrednio nad proponowanymi tematami masz możliwość wybrania opcji „Najpopularniejsze” lub „Zyskujące popularność” w zależności od tego, na czym Ci zależy. 

Porównanie fraz

Bardzo ciekawą opcją, którą również warto sprawdzić i wypróbować jest możliwość porównywania kilku fraz jednocześnie. Dzięki temu upewnisz się, która będzie najkorzystniejsza. Po wpisaniu drugiej frazy widok nieco się zmienia, jednak nadal jest bardzo czytelny, jednocześnie daje nam szerszy ogląd sytuacji. Każda fraza zaznaczona jest innym kolorem, dlatego już na pierwszy rzut oka można wiele wyczytać. 

Podsumowanie

Jak widzisz, Google Trends daje bardzo dużo darmowych, pożytecznych informacji, które możesz wykorzystać, aby stale rozwijać swój biznes. To doskonałe uzupełnienie wiedzy, które może być bardzo pomocne w planowaniu działań marketingowych oraz podejmowaniu decyzji biznesowych. Dobrze sprawdza się również w przypadku działań związanych z SEO. Google Trends daje szereg możliwości, które jeszcze nie przez wszystkich są wykorzystywane, co sprawia, że działania w oparciu o informacje tam zawarte pozwalają na bycie o krok przed konkurencją. 

case studies

Zobacz więcej ciekawych wpisów

KONSULTACJA Z NASZYM SPECJALISTĄ

Umów się na bezpłatną konsultację​

Chcesz poznać bliżej nasze umiejętności? Chętnie przeprowadzimy dla Ciebie bezpłatny audyt oraz opracujemy indywidualnie dostosowaną propozycję działań marketingowych, które najlepiej odpowiadają potrzebom Twojego biznesu.

Co zyskasz po bezpłatnej konsultacji?
Jak przebiega darmowa konsultacja?
1

Umawiamy się na dogodny termin

2
Przeprowadzamy wstępną rozmowę
3

Wykonujemy raport aktualnych działań

4

Przygotowujemy propozycję działań oraz ofertę

Umów bezpłatną konsultację