
Certyfikaty rezydencji podatkowej w marketingu
Certyfikat rezydencji podatkowej 2023 – co to jest i dlaczego jest ważny dla firm korzystających z platform takich jak Facebook, LinkedIn, Google, Pinterest czy TikTok?
Certyfikat rezydencji podatkowej to dokument potwierdzający, że firma jest rezydentem podatkowym w danym kraju. Dla przedsiębiorców działających na międzynarodowym rynku jest to bardzo ważne narzędzie, ponieważ pozwala uniknąć podwójnego opodatkowania i uzyskać dostęp do korzyści wynikających z umów podatkowych między państwami.
Od 1 stycznia 2023 roku wchodzi w życie nowelizacja ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wprowadzająca obowiązek uzyskania certyfikatu rezydencji podatkowej dla firm korzystających z platform takich jak Facebook, LinkedIn, Google, Pinterest czy TikTok. Oznacza to, że firmy działające na tych platformach będą musiały udowodnić swoją rezydencję podatkową w Polsce, aby uniknąć podwójnego opodatkowania.
Dlaczego certyfikat rezydencji podatkowej jest ważny dla firm korzystających z platform społecznościowych i reklamowych? Przede wszystkim ze względu na zasady obowiązujące w podatku od towarów i usług (VAT). Firmy, które nie są rezydentami podatkowymi w Polsce, muszą płacić VAT w kraju, w którym znajduje się siedziba firmy platformy społecznościowej lub reklamowej. Oznacza to, że polskie firmy korzystające z tych platform mogą być zmuszone do płacenia podwójnego VAT-u – raz w Polsce i raz w kraju, w którym znajduje się siedziba platformy.
Certyfikat rezydencji podatkowej Facebook 2023
Certyfikat rezydencji podatkowej LinkedIn 2023
Certyfikat rezydencji podatkowej Google 2023