Case study: Rozwój sprzedaży internetowej w sklepie ogrodniczym

Case study Rozwój sprzedaży internetowej w sklepie ogrodniczym

Dziś chcielibyśmy podzielić się z Wami fascynującą case study dotyczącą naszych działań w sklepie ogrodniczym. Przedstawimy wyniki naszych strategii z zakresu Google Ads oraz pozycjonowania SEO. Dowiesz się, jak skutecznie wykorzystać te narzędzia, aby zwiększyć widoczność i dochody sklepu ogrodniczego online. To historia sukcesu, która może być inspiracją dla wszystkich, którzy chcą osiągnąć sukces w branży ogrodniczej i e-commerce. Zaczynamy!

Partnera pozyskaliśmy w styczniu 2023 roku. Od tego momentu rozpoczęliśmy dla niego działania związane z pozycjonowaniem organicznym SEO. Wykonany przez nas audyt wskazał kilka kluczowych błędów, których naprawa miała pozwolić na wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania Google.  Jednym z głównych problemów był brak odpowiedniej optymalizacji treści na stronie internetowej. Wielu istotnych słów kluczowych brakowało na stronach produktowych i treściach informacyjnych. Ponadto, strona miała problem z prędkością ładowania i nie była dostosowana do urządzeń mobilnych, co negatywnie wpływało na doświadczenie użytkowników. Nasza praca polegała na przeprowadzeniu gruntownej analizy słów kluczowych, zoptymalizowaniu treści, usunięciu problemów technicznych, jak również na stworzeniu strategii link buildingu. Te działania przyniosły znaczący wzrost widoczności strony w wynikach organicznych, co przełożyło się na zauważalny wzrost ruchu organicznego i, co najważniejsze, na zwiększenie konwersji i przychodów sklepu ogrodniczego.

case study seo sklep internetowy ogrodniczy
Wzrost pozycji w wynikach organicznych SEO.

Rozwój sprzedaży internetowej w sklepie ogrodniczym

Pozycje organiczne w wyszukiwarce Google zaczęły iść do góry, dlatego wspólnie z klientem zdecydowaliśmy się wprowadzić do działań narzędzie Google Ads. Wiedzieliśmy bowiem, że spora część asortymentu sklepu jest konkurencyjna cenowo, dlatego mogliśmy śmiało rywalizować z konkurencją w kampanii produktowej. Skonfigurowaliśmy konto Google Merchant Center oraz stworzyliśmy plik produktowy z podziałem na kategorie asortymentu. Charakterystyka branży powodowała bowiem, że w różnych okresach, różne produkty miały swój pik sprzedażowy.

case study google ads sklep internetowy ogrodniczy
Wyniki działań Google Ads dla sklepu internetowego z produktami do ogrodu.

Wyniki od lipca do września 2023 roku były zadowalające. Klient zainwestował w tym okresie na budżet blisko 14 tysięcy złotych, osiągając dzięki temu przychody na poziomie 250 tysięcy złotych, co daje współczynnik ROAS na poziomie niecałych 1800%.

Google Ads i SEO w sklepie ogrodniczym

Podział asortymentu produktów w kontekście kampanii produktowych w Google Ads jest kluczowy dla skuteczności reklam. W przypadku tego konkretnego case study, dokładnie podzieliliśmy produkty ogrodnicze na różne kategorie, co pozwoliło nam tworzyć bardziej precyzyjne kampanie reklamowe. Dzięki temu mogliśmy dostosować budżet i strategię promocji do poszczególnych grup produktów, osiągając lepsze wyniki sprzedażowe. Skupienie się na odpowiednim podziale asortymentu było kluczowym elementem naszego sukcesu w tym projekcie.

case study google analytics sklep ogrodniczy
Wyniki sprzedaży sklepu internetowego z produktami ogrodniczymi.

case studies

Zobacz więcej ciekawych wpisów

KONSULTACJA Z NASZYM SPECJALISTĄ

Umów się na bezpłatną konsultację​

Chcesz poznać bliżej nasze umiejętności? Chętnie przeprowadzimy dla Ciebie bezpłatny audyt oraz opracujemy indywidualnie dostosowaną propozycję działań marketingowych, które najlepiej odpowiadają potrzebom Twojego biznesu.

Co zyskasz po bezpłatnej konsultacji?
Jak przebiega darmowa konsultacja?
1

Umawiamy się na dogodny termin

2
Przeprowadzamy wstępną rozmowę
3

Wykonujemy raport aktualnych działań

4

Przygotowujemy propozycję działań oraz ofertę

Umów bezpłatną konsultację