Dziś chcielibyśmy podzielić się z Wami fascynującą case study dotyczącą naszych działań w sklepie ogrodniczym. Przedstawimy wyniki naszych strategii z zakresu Google Ads oraz pozycjonowania SEO. Dowiesz się, jak skutecznie wykorzystać te narzędzia, aby zwiększyć widoczność i dochody sklepu ogrodniczego online. To historia sukcesu, która może być inspiracją dla wszystkich, którzy chcą osiągnąć sukces w branży ogrodniczej i e-commerce. Zaczynamy!
Partnera pozyskaliśmy w styczniu 2023 roku. Od tego momentu rozpoczęliśmy dla niego działania związane z pozycjonowaniem organicznym SEO. Wykonany przez nas audyt wskazał kilka kluczowych błędów, których naprawa miała pozwolić na wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Jednym z głównych problemów był brak odpowiedniej optymalizacji treści na stronie internetowej. Wielu istotnych słów kluczowych brakowało na stronach produktowych i treściach informacyjnych. Ponadto, strona miała problem z prędkością ładowania i nie była dostosowana do urządzeń mobilnych, co negatywnie wpływało na doświadczenie użytkowników. Nasza praca polegała na przeprowadzeniu gruntownej analizy słów kluczowych, zoptymalizowaniu treści, usunięciu problemów technicznych, jak również na stworzeniu strategii link buildingu. Te działania przyniosły znaczący wzrost widoczności strony w wynikach organicznych, co przełożyło się na zauważalny wzrost ruchu organicznego i, co najważniejsze, na zwiększenie konwersji i przychodów sklepu ogrodniczego.
Rozwój sprzedaży internetowej w sklepie ogrodniczym
Pozycje organiczne w wyszukiwarce Google zaczęły iść do góry, dlatego wspólnie z klientem zdecydowaliśmy się wprowadzić do działań narzędzie Google Ads. Wiedzieliśmy bowiem, że spora część asortymentu sklepu jest konkurencyjna cenowo, dlatego mogliśmy śmiało rywalizować z konkurencją w kampanii produktowej. Skonfigurowaliśmy konto Google Merchant Center oraz stworzyliśmy plik produktowy z podziałem na kategorie asortymentu. Charakterystyka branży powodowała bowiem, że w różnych okresach, różne produkty miały swój pik sprzedażowy.
Wyniki od lipca do września 2023 roku były zadowalające. Klient zainwestował w tym okresie na budżet blisko 14 tysięcy złotych, osiągając dzięki temu przychody na poziomie 250 tysięcy złotych, co daje współczynnik ROAS na poziomie niecałych 1800%.
Google Ads i SEO w sklepie ogrodniczym
Podział asortymentu produktów w kontekście kampanii produktowych w Google Ads jest kluczowy dla skuteczności reklam. W przypadku tego konkretnego case study, dokładnie podzieliliśmy produkty ogrodnicze na różne kategorie, co pozwoliło nam tworzyć bardziej precyzyjne kampanie reklamowe. Dzięki temu mogliśmy dostosować budżet i strategię promocji do poszczególnych grup produktów, osiągając lepsze wyniki sprzedażowe. Skupienie się na odpowiednim podziale asortymentu było kluczowym elementem naszego sukcesu w tym projekcie.