Dziś podzielimy się z Wami fascynującą case study dotyczącą zwiększania sprzedaży w sklepie spożywczym internetowym za pomocą Google Ads i Facebook Ads. Przedstawimy kroki, strategie i wyniki naszej kampanii, która przyczyniła się do znacznego wzrostu dochodów naszego klienta. Dowiesz się, jak wykorzystać te potężne narzędzia reklamowe, by skutecznie promować sklep spożywczy online i osiągnąć imponujące rezultaty. To opowieść o sukcesie i inspiracja dla wszystkich, którzy chcą rozwijać swoją działalność e-commerce.
Sprzedaż sklepu spożywczego przez Internet
Nasza współpraca rozpoczęła się praktycznie od podstaw. Mimo wcześniejszych działań w systemie reklamowym Google Ads, nie mieliśmy dostępu do historycznych danych ze względu na ograniczenia poprzedniej agencji. Musieliśmy skonfigurować każdy element konta reklamowego, włącznie z jego utworzeniem, zapewniając pełną transparentność działań. Zawsze tworzymy reklamy w koncie klienta, dzięki czemu może on monitorować nasze rozwiązania i wyniki. Dodatkowo, skonfigurowaliśmy Google Merchant Center, tagi GTM i wszelką niezbędną analitykę. Dzięki naszej pomocy klient zyskał pełen dostęp i kontrolę nad kampaniami od momentu naszej współpracy.
Zajęliśmy się kompleksowym tworzeniem konta reklamowego, bazując na celach biznesowych marki. Kampanie Google Ads, które opracowaliśmy i wprowadziliśmy, obejmowały w pierwszej kolejności kampanię produktową w wersji standardowej, DSA (dynamiczna tekstowa) oraz kampanię brandową.
Skuteczna kampania produktowa w Google Ads
Wspomina kampania produktowa w wersji standardowej (tzw. PLA) stanowiła fundament sprzedaży, pozwalając elastycznie dostosowywać budżety do wyników poszczególnych asortymentów sklepu. Kampania DSA wychodziła naprzeciw użytkownikom poszukującym produktów marki, a kampania brandowa promowała nazwę klienta. Dodatkowo, wprowadziliśmy kampanię graficzną (display) w sieci reklamowej Google w niewielkim budżecie, która wspierała budowanie świadomości marki oraz zwiększała ruch na stronie, informując o nowościach i promocjach.
Po osiągnięciu znakomitych wyników na początku naszej współpracy, zdecydowaliśmy się na zwiększenie budżetu. Ponadto, postanowiliśmy uruchomić kampanię GDN, która skupiała się na osobach, które porzuciły koszyki zakupowe. Zamiast kampanii produktowej PLA, zastosowaliśmy już Performance Max, która została także rozszerzona testowo o dodatkowe zasoby reklamowe, w celu poprawy wyników tych, które wcześniej miały gorsze rezultaty. Te działania przyczyniły się do dalszego wzrostu skuteczności naszych kampanii reklamowych.
Ustawienie kampanii na Facebooku i Google przed świętami
Tutaj wiedzieliśmy, że naszym punktem kulminacyjnym będzie sprzedaż świąteczna, stąd wszystkie działania i optymalizacja od czerwca miały na celu to, żeby w okresie od listopada do grudnia wszystkie kampanie były odpowiednio przygotowane na sprzedaż. To się udało, a okres od 15 listopada do 15 grudnia zakończyliśmy ze sprzedażą łączną na poziomie aż 776 tysięcy złotych netto!