Blisko jeden milion złotych przychodów w rok w branży odzieżowej? Jedni powiedzą, że wynik nie robi szału, jednak gdy weźmiemy szczegółowo pod lupę czynniki wpływające na taki wynik to postrzeganie takiego rezultatu zaczyna robić wrażenie. Dlaczego? Koniecznie przeczytaj przygotowane przez nas case study.
W dzisiejszym materiale omówimy tematykę klientki prowadzącej sklep odzieżowy z ubraniami dla dzieci. Na początku naszej współpracy (był to początek 2022 roku) klientka samodzielne prowadziła firmę, zajmując się bieżącą obsługą klientów, szyjąc jednocześnie odzież dziecięcą. Była świadoma, że jej asortyment charakteryzuje się wysoką jakością i stosunkowo niskimi cenami, jednak nie miała pojęcia o tym, jak zachęcić potencjalnych klientów do zakupu produktów właśnie u niej.
Case study reklam w sklepie odzieżowym
Jeszcze przed rozpoczęciem współpracy i oficjalnego podpisania umowy, wykonaliśmy dla klientki audyt na podstawie którego zdiagnozowaliśmy główne problemy. Przede wszystkim pierwszym z nich był znikomy ruch w obrębie sklepu internetowego, przez co niewiele osób było w stanie w ogóle poznać jej asortyment. Drugim problemem był stosunkowo niski współczynnik konwersji, co sugerowało, że osoby będące na portalu, nie decydowały się na zakup.
Pierwsze działania reklamowe skupiły się w obszarze Google Ads. W tym wypadku naszym głównym celem było sprowadzenie możliwie jak największego ruchu na stronę internetową. Nasze prace rozpoczęliśmy od skonfigurowania konta Google Merchant Center, dzięki któremu byliśmy w stanie przygotować kampanię produktową. Jej plusem był fakt, że osoby szukające odzieży dla dzieci jeszcze z poziomu wyszukiwarki Google mogły zobaczyć zdjęcie produktu, a także jego cenę. Tu wiedzieliśmy, że zadziała to na korzyść naszej klientki, dzięki czemu zaczniemy sprowadzać na portal internetowy efektywniejszy ruch. Na efekty nie trzeba było długo czekać, bo już po miesiącu przychód sklepu wzrósł z 49 na 69 tysięcy.
Reklama na Facebooku i Instagramie dla sklepu odzieżowego
Ruch na stronę przybywał jednak do rozwiązania był jeszcze drugi problem w postaci poprawy współczynnika konwersji. Jak więc sprawić, aby zachęcić znanych nam użytkowników do zakupu? Na pomoc idzie nam remarketing, który zaczęliśmy wdrażać – początkowo za pośrednictwem Google Ads, a po czterech miesiącach zaproponowaliśmy również uzupełniające działania w obszarze reklam na Facebooku i Instagramie. Zestawy reklam targetowaliśmy na osoby będące na sklepie w ostatnich 3 oraz 7 dniach (najcieplejsze leady), a także na osoby spędzające na stronie www najwięcej czasu z ostatnich 30 dni. To pozwoliło na stałe utrzymać miesięczny przychód w granicach 70 tysięcy złotych.
Skuteczne SEO dla sklepu odzieżowego
Nie bylibyśmy jednak sobą, gdybyśmy się takim efektem zadowolili. Na sklep klienta patrzymy całościowo i za każdym razem szukamy rozwiązań w jaki sposób możemy jeszcze poprawić jego wyniki sprzedażowe. Elementem nietkniętym do tej pory było pozycjonowanie organiczne SEO. Mając zaufanie u klientki, zdecydowaliśmy się wprowadzić pozycjonowanie do działań reklamowych, co z miesiąca na miesiąc wpływało na zwiększanie widoczności w TOP10 wyników organicznych.
Efekty były niesamowite, bo już w marcu 2023 roku (po roku od rozpoczęciu działań) przychody sklepu wzrosły z 49 tysięcy złotych na… 176 tysięcy złotych. To tylko pokazuje jak cierpliwość i odpowiednio dobrane narzędzia pozwalają zwiększać przychody sklepu w internecie.