Case study: Milion złotych przychodów w sklepie odzieżowym

Case study Milion złotych przychodów w sklepie odzieżowym

Blisko jeden milion złotych przychodów w rok w branży odzieżowej? Jedni powiedzą, że wynik nie robi szału, jednak gdy weźmiemy szczegółowo pod lupę czynniki wpływające na taki wynik to postrzeganie takiego rezultatu zaczyna robić wrażenie. Dlaczego? Koniecznie przeczytaj przygotowane przez nas case study.

W dzisiejszym materiale omówimy tematykę klientki prowadzącej sklep odzieżowy z ubraniami dla dzieci. Na początku naszej współpracy (był to początek 2022 roku) klientka samodzielne prowadziła firmę, zajmując się bieżącą obsługą klientów, szyjąc jednocześnie odzież dziecięcą. Była świadoma, że jej asortyment charakteryzuje się wysoką jakością i stosunkowo niskimi cenami, jednak nie miała pojęcia o tym, jak zachęcić potencjalnych klientów do zakupu produktów właśnie u niej.

Case study reklam w sklepie odzieżowym

Jeszcze przed rozpoczęciem współpracy i oficjalnego podpisania umowy, wykonaliśmy dla klientki audyt na podstawie którego zdiagnozowaliśmy główne problemy. Przede wszystkim pierwszym z nich był znikomy ruch w obrębie sklepu internetowego, przez co niewiele osób było w stanie w ogóle poznać jej asortyment. Drugim problemem był stosunkowo niski współczynnik konwersji, co sugerowało, że osoby będące na portalu, nie decydowały się na zakup.

Google Analytics case study sklep odzieżowy

Pierwsze działania reklamowe skupiły się w obszarze Google Ads. W tym wypadku naszym głównym celem było sprowadzenie możliwie jak największego ruchu na stronę internetową. Nasze prace rozpoczęliśmy od skonfigurowania konta Google Merchant Center, dzięki któremu byliśmy w stanie przygotować kampanię produktową. Jej plusem był fakt, że osoby szukające odzieży dla dzieci jeszcze z poziomu wyszukiwarki Google mogły zobaczyć zdjęcie produktu, a także jego cenę. Tu wiedzieliśmy, że zadziała to na korzyść naszej klientki, dzięki czemu zaczniemy sprowadzać na portal internetowy efektywniejszy ruch. Na efekty nie trzeba było długo czekać, bo już po miesiącu przychód sklepu wzrósł z 49 na 69 tysięcy.

Reklama na Facebooku i Instagramie dla sklepu odzieżowego

Ruch na stronę przybywał jednak do rozwiązania był jeszcze drugi problem w postaci poprawy współczynnika konwersji. Jak więc sprawić, aby zachęcić znanych nam użytkowników do zakupu? Na pomoc idzie nam remarketing, który zaczęliśmy wdrażać – początkowo za pośrednictwem Google Ads, a po czterech miesiącach zaproponowaliśmy również uzupełniające działania w obszarze reklam na Facebooku i Instagramie. Zestawy reklam targetowaliśmy na osoby będące na sklepie w ostatnich 3 oraz 7 dniach (najcieplejsze leady), a także na osoby spędzające na stronie www najwięcej czasu z ostatnich 30 dni. To pozwoliło na stałe utrzymać miesięczny przychód w granicach 70 tysięcy złotych.

case study facebook sklep odzieżowy

Skuteczne SEO dla sklepu odzieżowego

Nie bylibyśmy jednak sobą, gdybyśmy się takim efektem zadowolili. Na sklep klienta patrzymy całościowo i za każdym razem szukamy rozwiązań w jaki sposób możemy jeszcze poprawić jego wyniki sprzedażowe. Elementem nietkniętym do tej pory było pozycjonowanie organiczne SEO. Mając zaufanie u klientki, zdecydowaliśmy się wprowadzić pozycjonowanie do działań reklamowych, co z miesiąca na miesiąc wpływało na zwiększanie widoczności w TOP10 wyników organicznych.

case study seo sklep odzieżowy

Efekty były niesamowite, bo już w marcu 2023 roku (po roku od rozpoczęciu działań) przychody sklepu wzrosły z 49 tysięcy złotych na… 176 tysięcy złotych. To tylko pokazuje jak cierpliwość i odpowiednio dobrane narzędzia pozwalają zwiększać przychody sklepu w internecie.

case studies

Zobacz więcej ciekawych wpisów

KONSULTACJA Z NASZYM SPECJALISTĄ

Umów się na bezpłatną konsultację​

Chcesz poznać bliżej nasze umiejętności? Chętnie przeprowadzimy dla Ciebie bezpłatny audyt oraz opracujemy indywidualnie dostosowaną propozycję działań marketingowych, które najlepiej odpowiadają potrzebom Twojego biznesu.

Co zyskasz po bezpłatnej konsultacji?
Jak przebiega darmowa konsultacja?
1

Umawiamy się na dogodny termin

2
Przeprowadzamy wstępną rozmowę
3

Wykonujemy raport aktualnych działań

4

Przygotowujemy propozycję działań oraz ofertę

Umów bezpłatną konsultację