Case study: Jak sprzedawać przez internet w sklepie zoologicznym?

Case study Jak sprzedawać przez internet w sklepie zoologicznym

Uwielbiamy momenty, w których klienci przez nas prowadzeni rosną przy naszym sporym udziale. Jednym z takich jest sklep internetowy sprzedający karmę i zabawki dla zwierząt.

Nasze działania rozpoczęliśmy w Google Ads w październiku 2020 roku. Już wtedy pierwszym krokiem, który musieliśmy podjąć była odpowiednia konfiguracja Google Analytics. Problem polegał bowiem na tym, że żadne z kont Google (Analytics i Ads) nie otrzymywało informacji o liczbie zamówień i przychodach przez nie wygenerowane. To podstawowy problem, z którym spotykamy się na wielu platformach sklepowych.

sprzedaż internetowa sklep zoologiczny

Sprzedaż sklepu zoologicznego przez internet

Ostatecznie po skonfigurowaniu wszystkiego przeszliśmy do tworzenia kampanii w Google Ads. Jak to w przypadku sklepów – oparliśmy się głównie o kampanie produktowe. Nasze działania spowodowały, ze już w pierwszym miesiącu liczba wejść na stronę wzrosła z 1200 użytkowników/miesiąc na 4100 unikalnych osób w miesiącu. Już samo to działanie spowodował wzrost liczby transakcji.

Nie zamierzaliśmy jednak osiąść na laurach i wzięliśmy się do dalszej optymalizacji. Nasz klient dość często proponował różnego rodzaju kody rabatowe i promocje na karmy dla psów i kotów, dlatego postanowiliśmy dołączyć do tego kampanie Google w sieci wyszukiwania. Jak się później okazało – to był trafiony pomysł, ponieważ kampanie tekstowe również zaczęły sprzedawać na bardzo dobrym poziomie.

Google Ads dla sklepu zoologicznego

Stała optymalizacja kampanii produktowych związana z wydzielaniem kampanii po kategoriach i produktach, a także zmiana kampanii produktowej sztandarowej na wersję smart spowodował kolejne wzrosty sprzedaży. W międzyczasie na bazie stałej analizy odkryliśmy, że sporo osób decyduje się na porzucenie koszyka. Do tego doszła grupa potencjalnych klientów przebywających na sklepie ponad 3 minuty, ale niedecydująca się ostatecznie na zakup.

sklep zoologiczny google ads
sklep zoologiczny google ads

Jak reklamować sklep zoologiczny przez Facebooka i Instagrama?

Po wspólnych namysłach postanowiliśmy dołączyć do naszych zadań działania reklamowe w social mediach. Tutaj głównie oparliśmy się o kampanie remarketingowe – remarketing dynamiczny oraz kampanie z celem na konwersje, które miały za zadanie nakłonić niezdecydowanych do kupna. Wykorzystaliśmy tutaj różnego rodzaju akcje promocyjne, czy kody rabatowe. Wyniki z miesiąca na miesiąc są coraz lepsze, co pokazuje, że wiemy, jaką drogę obrać, aby doprowadzić do skutecznej sprzedaży.

case studies

Zobacz więcej ciekawych wpisów

KONSULTACJA Z NASZYM SPECJALISTĄ

Umów się na bezpłatną konsultację​

Chcesz poznać bliżej nasze umiejętności? Chętnie przeprowadzimy dla Ciebie bezpłatny audyt oraz opracujemy indywidualnie dostosowaną propozycję działań marketingowych, które najlepiej odpowiadają potrzebom Twojego biznesu.

Co zyskasz po bezpłatnej konsultacji?
Jak przebiega darmowa konsultacja?
1

Umawiamy się na dogodny termin

2
Przeprowadzamy wstępną rozmowę
3

Wykonujemy raport aktualnych działań

4

Przygotowujemy propozycję działań oraz ofertę

Umów bezpłatną konsultację