Uwielbiamy momenty, w których klienci przez nas prowadzeni rosną przy naszym sporym udziale. Jednym z takich jest sklep internetowy sprzedający karmę i zabawki dla zwierząt.
Nasze działania rozpoczęliśmy w Google Ads w październiku 2020 roku. Już wtedy pierwszym krokiem, który musieliśmy podjąć była odpowiednia konfiguracja Google Analytics. Problem polegał bowiem na tym, że żadne z kont Google (Analytics i Ads) nie otrzymywało informacji o liczbie zamówień i przychodach przez nie wygenerowane. To podstawowy problem, z którym spotykamy się na wielu platformach sklepowych.
Sprzedaż sklepu zoologicznego przez internet
Ostatecznie po skonfigurowaniu wszystkiego przeszliśmy do tworzenia kampanii w Google Ads. Jak to w przypadku sklepów – oparliśmy się głównie o kampanie produktowe. Nasze działania spowodowały, ze już w pierwszym miesiącu liczba wejść na stronę wzrosła z 1200 użytkowników/miesiąc na 4100 unikalnych osób w miesiącu. Już samo to działanie spowodował wzrost liczby transakcji.
Nie zamierzaliśmy jednak osiąść na laurach i wzięliśmy się do dalszej optymalizacji. Nasz klient dość często proponował różnego rodzaju kody rabatowe i promocje na karmy dla psów i kotów, dlatego postanowiliśmy dołączyć do tego kampanie Google w sieci wyszukiwania. Jak się później okazało – to był trafiony pomysł, ponieważ kampanie tekstowe również zaczęły sprzedawać na bardzo dobrym poziomie.
Google Ads dla sklepu zoologicznego
Stała optymalizacja kampanii produktowych związana z wydzielaniem kampanii po kategoriach i produktach, a także zmiana kampanii produktowej sztandarowej na wersję smart spowodował kolejne wzrosty sprzedaży. W międzyczasie na bazie stałej analizy odkryliśmy, że sporo osób decyduje się na porzucenie koszyka. Do tego doszła grupa potencjalnych klientów przebywających na sklepie ponad 3 minuty, ale niedecydująca się ostatecznie na zakup.
Jak reklamować sklep zoologiczny przez Facebooka i Instagrama?
Po wspólnych namysłach postanowiliśmy dołączyć do naszych zadań działania reklamowe w social mediach. Tutaj głównie oparliśmy się o kampanie remarketingowe – remarketing dynamiczny oraz kampanie z celem na konwersje, które miały za zadanie nakłonić niezdecydowanych do kupna. Wykorzystaliśmy tutaj różnego rodzaju akcje promocyjne, czy kody rabatowe. Wyniki z miesiąca na miesiąc są coraz lepsze, co pokazuje, że wiemy, jaką drogę obrać, aby doprowadzić do skutecznej sprzedaży.