Biznes w defensywie. Jak Google zamierza walczyć z koronawirusem?

Za nami kolejny tydzień zmagania się z pandemią koronawirusa, a przed nami jeszcze sporo walki. Nikt nie potrafi jednoznacznie określić trwania obecnej sytuacji, a wszelkie prognozy są bardzo mgliste i opierają się na tworzących się i aktualizowanych na bieżąco modelach analitycznych. Pandemia co prawda wyhamowała w Chinach, jednak nadal rozpędza się w Europie, a na domiar złego sytuacja w Stanach Zjednoczonych – największej gospodarce współczesnego świata robi się z dnia na dzień coraz bardziej dramatyczna.

Rządy poszczególnych krajów podejmują coraz to nowe kroki, tak samo zresztą jak poszczególne firmy – globalne i lokalne. Nową inicjatywą Google jest przeznaczenie ponad 800 milionów dolarów na wsparcie małych i średnich przedsiębiorstw, organizacji zdrowotnych oraz pracowników służby zdrowia, które de facto są na pierwszej linii frontu walki z koronawirusem. 

800 milionów USD – ogromna fortuna czy kropla w morzu globalnych potrzeb

Kwota deklarowana przez Google wydaje się ogromna, patrząc jednak na aktualne oraz przyszłe potrzeby związane z nieuniknionym kryzysem finansowym może się to okazać rzeczoną kroplą w morzu potrzeb, ale każda pomoc może okazać się w najbliższym czasie bezcenna. 

Poniżej przedstawiamy główne cele, na które ma zostać przekazana pomoc Google:

  • 250 milionów dolarów dla Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) oraz agencji rządowych na całym świecie, aby wspomóc kampanię informacyjną o COVID – 19.
  • 20 milionów dolarów dla instytucji finansowych i organizacji pozarządowych, aby mogły one dotrzeć ze swoimi programami pomocowymi do małych i średnich przedsiębiorstw.
  • 340 milionów dolarów w kredytach Google Ads dla małych i średnich przedsiębiorstw, które posiadają aktywne konta w przeciągu ostatniego roku. Środki mogą być wykorzystane w dowolnym momencie do końca 2020 roku. Ma to ułatwić dotarcie do klienta i przetrwanie tych trudnych czasach.
  • 20 milionów do wykorzystania w Google Cloud przez instytucje akademickie, które chcą wykorzystać technologie Google podczas badań nad potencjalnymi szczepionkami oraz terapiami pomocnymi w walce z koronawirusem.
  • Bezpośrednie wsparcie finansowe i merytoryczne dla firm, które produkują środki ochrony indywidualnej i sprzęt ratujący życie.

Google planuje również przekazać do dyspozycji swoim pracownikom pakiety pomocowe o wartości 10 tysięcy dolarów każdy, które mogą zostać przekazane na dowolny cel, wspierający ich lokalną społeczność. Ludzie po raz kolejny pokazują, że mimo pogoni za zyskiem i osobistymi sprawami, potrafimy się jednoczyć w czasach trudnych, wymagających poświęceń. Podzielcie się z nami opinią o działaniach Google, oraz tym jak Wy wspieracie potrzebujących w czasach pandemii.

case studies

Zobacz więcej ciekawych wpisów

KONSULTACJA Z NASZYM SPECJALISTĄ

Umów się na bezpłatną konsultację​

Chcesz poznać bliżej nasze umiejętności? Chętnie przeprowadzimy dla Ciebie bezpłatny audyt oraz opracujemy indywidualnie dostosowaną propozycję działań marketingowych, które najlepiej odpowiadają potrzebom Twojego biznesu.

Co zyskasz po bezpłatnej konsultacji?
Jak przebiega darmowa konsultacja?
1

Umawiamy się na dogodny termin

2
Przeprowadzamy wstępną rozmowę
3

Wykonujemy raport aktualnych działań

4

Przygotowujemy propozycję działań oraz ofertę

Umów bezpłatną konsultację