Biznes w czasach epidemii koronawirusa. Jak sobie poradzić?

Koronawirus to słowo, które zarówno w mediach jak i rozmowach międzyludzkich odmieniane jest przez wszelkie możliwe przypadki. Kiedy w grudniu 2019 roku zaczęły do nas docierać pierwsze informacje o zarażonych i niestety ofiarach śmiertelnych z Chińskiej prowincji Wuhan, nikt się nie spodziewał, że po zaledwie trzech miesiącach wirus znany pod tajemniczą nazwą SARS-CoV-2, wprowadzi tak wiele niepokoju w nasze życie i zmusi nas do zaadaptowania się do nastających z dnia na dzień zmian. 

Jak przystosować biznes do walki z koronawirusem?

Inteligencja to podobno zdolność szybkiego przystosowania się do spotykających nas zmian. Nowa sytuacja w naszym kraju nie tylko, ale i na całym świecie wpływa na każdy aspekt naszego życia. Musimy szczególnie dbać o swoje zdrowie, unikać dużych zgromadzeń ludzkich. Zamknięto szkoły, kina czy restauracje, co jest ogromnym problemem nie tylko osób, które regularnie korzystały z takich miejsc, ale przede wszystkim wyzwaniem dla przedsiębiorców, którzy takie miejsca prowadzą. Jak poradzić sobie z zakazem handlu, masowym pozostawaniem ludzi w domu oraz ogólnym strachem przed kontaktami międzyludzkimi? W dobie internetu epidemia dla przedsiębiorców to zarówno ogromne zagrożenie jak i szansa.

Sklep internetowy i dostawy do klienta w czasach koronawirusa

Każdy przedsiębiorca od lat działający na rynku ma swoje utarte ścieżki i ciężko mu wprowadzać drastyczne zmiany z dnia na dzień. Dzisiejsza sytuacja sprawia, że po pierwszym szoku związanym z diametralną zmianą otoczenia, należy szybko reagować lub od razu wyposażyć się w spory zeszyt do podliczania strat. Większość działających biznesów można przenieść w świat e-commerce, co pozwoli stosunkowo niewielkimi nakładami zminimalizować starty i przeczekać ten trudny okres. Świat gastronomii, który wprowadzone regulacje odczuwa najmocniej, w większości bardzo szybko zdecydował się na dowóz dań na niespotykaną do tej pory skalę. Jeść przecież trzeba, pracować i zarabiać też trzeba, więc wnioski nasuwają się same. Zauważalny wzrost Live’ów sprzedażowych sprawia, że klienci, którzy lubują się w tradycyjnych zakupach, mogą przynajmniej pozornie zachować kontakt ze sprzedawcą i jak widać ze statystyk, to przynosi wymierne efekty. Zwiększone nakłady na promocję, dzięki której skutecznie dotrzemy do klientów zostających aktualnie w domu, pozwolą nie tylko przetrwać ten trudny okres, ale również zbudować długotrwałe i wartościowe relacje biznesowe, które zaprocentują w przyszlości. 

Dbajcie o siebie, w miarę możliwości zostańcie w domach i podzielcie się z nami swoimi odczuciami co do obecnej sytuacji. Jak wy radzicie sobie z prowadzeniem biznesu w tych wyjątkowo niecodziennych czasach?

case studies

Zobacz więcej ciekawych wpisów

KONSULTACJA Z NASZYM SPECJALISTĄ

Umów się na bezpłatną konsultację​

Chcesz poznać bliżej nasze umiejętności? Chętnie przeprowadzimy dla Ciebie bezpłatny audyt oraz opracujemy indywidualnie dostosowaną propozycję działań marketingowych, które najlepiej odpowiadają potrzebom Twojego biznesu.

Co zyskasz po bezpłatnej konsultacji?
Jak przebiega darmowa konsultacja?
1

Umawiamy się na dogodny termin

2
Przeprowadzamy wstępną rozmowę
3

Wykonujemy raport aktualnych działań

4

Przygotowujemy propozycję działań oraz ofertę

Umów bezpłatną konsultację