Jak sprzedawać na Allegro?

Sprzedaż internetowa weszła już na naprawdę wysoki poziom. Każdy, kto chce rozwinąć swój biznes prędzej czy później powinien znaleźć się w sieci. Internet daje bardzo duże możliwości na polu sprzedażowym zarówno B2B, jak i B2C. Także rozwój firmy kurierskich i samych dostaw przemawia na korzyść e-handlu. Dziś po lupę weźmiemy największą platformę sprzedażową w Polsce, czyli Allegro, która aktualnie łączy 13,5 mln użytkowników. 

Każdy z nas na pewno słyszał już o Allegro, ale czy wiecie czym dokładnie jest, na jakich zasadach działa i jakie daje możliwości?

Co to jest Allegro i jak na nim sprzedawać?

Allegro na polskim rynku jest od 1999 roku. Jest to platforma sprzedażowa, które daje możliwości stworzenia swojego konta w celu kupna lub sprzedaży produktów praktycznie każdemu. Stworzona przez handlowców dla handlowców. Algorytmy Allegro skonstruowane są tak, aby uczyć się na bieżąco zachowań i zainteresowań swoich użytkowników, by pomóc sprzedawcom w zawieraniu jak największej ilości transakcji. Przy tym pozwala na zawieranie ich szybciej, wygodniej i przy mniejszej ilości wkładanej pracy. 

Czy transakcje na Allegro są bezpieczne?

 Jeśli zastanawiasz się nad tym, czy transakcje na tej platformie są bezpieczne, to odpowiedź brzmi twierdząco. Samo Allegro komunikuje w swoich przekazach, że dla pełnego komfortu podczas zakupów oraz pozbycia się wszelkich obaw dotyczących transakcji powstał Program Ochrony Kupujących. Zapewnia on konsumentom możliwość zwrotu środków wraz z kosztami przesyłki. Do tego wymagane jest tylko wypełnienie wniosku oraz spełnienie wymagań, które przedstawione są w regulaminie programu. Weryfikację sprzedających umożliwiają także widoczne komentarze na danej aukcji od osób, które dokonały u niego zakupu.

Jakie funkcje oferuje Allegro? 

Główne funkcje przemawiające na korzyść tej platformy, to między innymi: generowanie leadów, automatyzacja sprzedaży i integracja z CRM. 

Automatyzacja pozwala na uproszczenie procesu samej sprzedaży, dzięki możliwości skorzystania z szablonów i sekwencji e-maili. Wszystko to ma wyraźny wpływ na jakość obsługi klientów, co bezpośrednio przekłada się ilość dokonywanych transakcji. 

Dzięki integracji z Salesforce Allegro daje sprzedawcom możliwość zarządzania leadami nie tylko z wewnątrz, ale i z zewnątrz firmy, co sprawia, że mogą oni zarządzać leadami i śledzić je w czasie rzeczywistym. 

Allegro daje również możliwość reklamowania się na samej platformie za pomocą Allegro Ads. To również doskonały pomysł na to, by wyróżnić się spośród sprzedających i zyskać większą rozpoznawalność, ilość transakcji i dotrzeć do większej ilości osób. W sposobach reklamowania mamy do wyboru takie możliwości jak: 

Oferty sponsorowane – pierwsze miejsce na liście wyszukiwań kupującego

Reklama graficzna – zwiększenie rozpoznawalności, strona główna Allegro i nad listą wyszukiwania

Sieć reklamowa – prezentacja oferty w zewnętrznych serwisach takich jak Google, czy Facebook. 

Podsumowując, proste zakładanie konta, intuicyjne rozwiązania dotyczące kupna/sprzedaży oraz gwarancja bezpieczeństwa transakcji sprawiają, że Allegro jest bardzo często wybieraną platformą do prowadzenia handlu w internecie. Należy pamiętać, że platforma ta nie jest skierowana wyłącznie do mniejszych przedsiębiorstw. Korzystają z niego takie znane marki jak Coca-Cola, General Mills, Acxiom. 

case studies

Zobacz więcej ciekawych wpisów

KONSULTACJA Z NASZYM SPECJALISTĄ

Umów się na bezpłatną konsultację​

Chcesz poznać bliżej nasze umiejętności? Chętnie przeprowadzimy dla Ciebie bezpłatny audyt oraz opracujemy indywidualnie dostosowaną propozycję działań marketingowych, które najlepiej odpowiadają potrzebom Twojego biznesu.

Co zyskasz po bezpłatnej konsultacji?
Jak przebiega darmowa konsultacja?
1

Umawiamy się na dogodny termin

2
Przeprowadzamy wstępną rozmowę
3

Wykonujemy raport aktualnych działań

4

Przygotowujemy propozycję działań oraz ofertę

Umów bezpłatną konsultację