Sprzedaż internetowa weszła już na naprawdę wysoki poziom. Każdy, kto chce rozwinąć swój biznes prędzej czy później powinien znaleźć się w sieci. Internet daje bardzo duże możliwości na polu sprzedażowym zarówno B2B, jak i B2C. Także rozwój firmy kurierskich i samych dostaw przemawia na korzyść e-handlu. Dziś po lupę weźmiemy największą platformę sprzedażową w Polsce, czyli Allegro, która aktualnie łączy 13,5 mln użytkowników.
Każdy z nas na pewno słyszał już o Allegro, ale czy wiecie czym dokładnie jest, na jakich zasadach działa i jakie daje możliwości?
Co to jest Allegro i jak na nim sprzedawać?
Allegro na polskim rynku jest od 1999 roku. Jest to platforma sprzedażowa, które daje możliwości stworzenia swojego konta w celu kupna lub sprzedaży produktów praktycznie każdemu. Stworzona przez handlowców dla handlowców. Algorytmy Allegro skonstruowane są tak, aby uczyć się na bieżąco zachowań i zainteresowań swoich użytkowników, by pomóc sprzedawcom w zawieraniu jak największej ilości transakcji. Przy tym pozwala na zawieranie ich szybciej, wygodniej i przy mniejszej ilości wkładanej pracy.
Czy transakcje na Allegro są bezpieczne?
Jeśli zastanawiasz się nad tym, czy transakcje na tej platformie są bezpieczne, to odpowiedź brzmi twierdząco. Samo Allegro komunikuje w swoich przekazach, że dla pełnego komfortu podczas zakupów oraz pozbycia się wszelkich obaw dotyczących transakcji powstał Program Ochrony Kupujących. Zapewnia on konsumentom możliwość zwrotu środków wraz z kosztami przesyłki. Do tego wymagane jest tylko wypełnienie wniosku oraz spełnienie wymagań, które przedstawione są w regulaminie programu. Weryfikację sprzedających umożliwiają także widoczne komentarze na danej aukcji od osób, które dokonały u niego zakupu.
Jakie funkcje oferuje Allegro?
Główne funkcje przemawiające na korzyść tej platformy, to między innymi: generowanie leadów, automatyzacja sprzedaży i integracja z CRM.
Automatyzacja pozwala na uproszczenie procesu samej sprzedaży, dzięki możliwości skorzystania z szablonów i sekwencji e-maili. Wszystko to ma wyraźny wpływ na jakość obsługi klientów, co bezpośrednio przekłada się ilość dokonywanych transakcji.
Dzięki integracji z Salesforce Allegro daje sprzedawcom możliwość zarządzania leadami nie tylko z wewnątrz, ale i z zewnątrz firmy, co sprawia, że mogą oni zarządzać leadami i śledzić je w czasie rzeczywistym.
Allegro daje również możliwość reklamowania się na samej platformie za pomocą Allegro Ads. To również doskonały pomysł na to, by wyróżnić się spośród sprzedających i zyskać większą rozpoznawalność, ilość transakcji i dotrzeć do większej ilości osób. W sposobach reklamowania mamy do wyboru takie możliwości jak:
Oferty sponsorowane – pierwsze miejsce na liście wyszukiwań kupującego
Reklama graficzna – zwiększenie rozpoznawalności, strona główna Allegro i nad listą wyszukiwania
Sieć reklamowa – prezentacja oferty w zewnętrznych serwisach takich jak Google, czy Facebook.
Podsumowując, proste zakładanie konta, intuicyjne rozwiązania dotyczące kupna/sprzedaży oraz gwarancja bezpieczeństwa transakcji sprawiają, że Allegro jest bardzo często wybieraną platformą do prowadzenia handlu w internecie. Należy pamiętać, że platforma ta nie jest skierowana wyłącznie do mniejszych przedsiębiorstw. Korzystają z niego takie znane marki jak Coca-Cola, General Mills, Acxiom.