Nowy rok już nieprzerwanie od blisko 30 lat, kojarzy się z działaniami Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Już po raz drugi nasza firma, wspiera Fundację, przekazując na licytację oferowane przez nas usługi. W tym roku jest to: Audyt działań reklamowych prowadzonych w Twojej firmy oraz Miesięczne prowadzenie kampanii w sieci Google Ads.
O Wielkiej Orkiestrze, jej działaniach i podnoszonych co jakiś czas w rozmaitych mediach kontrowersjach podobną z nią związanych powiedziano już wszystko, i nie mamy ze swojej strony nic do dodania. Pozostając jednak w duchu dobroczynności i pomagania innym, chcemy przybliżyć działająca od lata inicjatywie potentata z Mountain View – Google Ad Grants.
Google Ad Grants, wielka sprawa, o której mało kto słyszał
Ad Grants to program zapoczątkowany przez Google w 2003 roku. Pozwala on organizacją non-profit na umieszczanie swoich płatnych reklam na wysokich pozycjach wyszukiwania, bez konieczności inwestowania w budżet „na kliki”. Pozwala to organizacjom zaoszczędzić sporę kwoty pieniędzy, które mogą zainwestować w inne formy promocji swoich działań, lub przekazać bezpośrednio swoim beneficjentom. Aktualnie kwota wspracia od Google wynosi około 40 tysięcy złotych, co jest już znacznym budżetem reklamowym praktycznie w każdej. Działania w Google Ads, najpopularniejszej w tej chwili sieci reklamowej pozwalają między innymi: przedstawić zarys działalności, pozyskać nowych wolontariuszy lub dotrzeć do większej rzeszy potencjalnych sponsorów i darczyńców.
Kto może starać się o wsparcie od Google Ad Grants
Google ustalilo szereg zasad aby przystąpić do programu oraz ogólne zasady jakimi trzeba się kierować, aby konto pozostało aktywne i przynosiło odpowiednie efekty. O udział w programie Google Ad Grants mogą się starać:
- organizacje Pożytku Publicznego zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym prowadzonym przez Ministerstwo Sprawiedliwości,
- fundacje i stowarzyszenia niemające statusu Organizacji Pożytku Publicznego, ale zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym.
Warunkiem uczestnictwa jest posiadanie aktywnej, unikalnej strony WWW oraz stworzenie nowego konta Google Ads, działanie w ramach istniejącego konta jest zakazane. Warto pamiętać również, że walutą dla kampanii będzie dolar amerykański, bez względu na kraj w którym zarejestrowana jest fundacja. Ważne jest umiejętne ustawienie kampanii, aby jej współczynnik klikalności wynosił w każdym miesiącu conajmniej 5%. Jeżeli wartości poniżej tego progu utrzymają się przez 2 miesiące, konto Ads zostanie wyłączone.
Pamiętajmy, warto pomagać. Jeżeli znacie osobę, która prowadzi fundację i ma problem ze zgromadzeniem środków, podzielcie się z nimi tą wiedzą, albo dajcie nam znać, zrobimy wszystko aby pomóc.