Zaznacz stronę

Kilka lat pracy w menadżerze reklam Facebook Ads spowodowało, że mieliśmy okazję wyciągnąć wiele wniosków z błędów popełnianych w kampaniach reklamowych. Postanowiliśmy podzielić się z Wami wiedzą i zaprezentować dziewięć podstawowych pomyłek.

1. Nie instalujesz pixela

Specjalnie wygenerowany kod powinien znaleźć się w sekcji <head> na stronie internetowej. Pozwala zbierać ludzi, którzy odwiedzają nasz serwis, aby wykorzystać ich do kampanii remarketingowej. Prowadząc sklep internetowy, jesteś w stanie przypomnieć potencjalnemu klientowi produkt, który oglądał właśnie u Ciebie. Dzięki pixelowi facebooka zmierzysz również konwersje, czy wejścia do koszyka. Tym samym zebranych ludzi posegregujesz po ich zaangażowaniu, wejściu na poszczególne podstrony, czy powracających użytkowników. 

2. Zawężanie grup odbiorców

W jaki sposób targetować reklamę po zainteresowaniach? To pytanie, z którym mierzy się niemal każdy marketingowiec. Z doświadczenia możemy śmiało napisać, że grupa docelowa nie może być ani za duża, ani za mała. Proste, prawda? Im mniejsza, tym musimy liczyć się z większym kosztem dotarcia, zbyt duża oznacza z kolei rozproszenie budżetu na osoby, które być może nie do końca będą zainteresowane produktami i usługami. Zalecamy targetowanie na grupy oscylujące między kilka a kilkadziesiąt tysięcy osób.

3. Nie korzystasz z grup podobnych odbiorców

Niezwykle ważna funkcja, połączona ściśle z instalacją pixela, o której wspomnieliśmy w pierwszym punkcie. Algorytmy facebooka pozwalają bowiem dotrzeć do osób podobnych do tych, które np. odwiedzają Twoją stronę internetową, dokonali zakupu, czy porzucili koszyk. Tzw. grupy „lookalike” umożliwiają stworzyć odbiorców podobnych do tych, którzy lajkują Twoje zdjęcia na fanpage, czy instagramie.

4. Zapominasz o kreacji graficznej

Być może zbyt wielką uwagę skupiasz na odpowiednim stargetowaniu reklamy, zapominając o tym, jak ważną rolę odgrywa kreacja graficzna i tekstowa. Nie zapominaj o reklaie, którą ma zobaczyć Twój potencjalny klient.

5. Nie eksperymentujesz

Facebook umożliwia eksperymentowanie na kampaniach. Tym samym jesteś w stanie podzielić budżet reklamowy na zestawy reklam targetowanie na różne grupy odbiorców. W ten sposób jesteś w stanie sprawdzić, która z nich, jest dla Ciebie najskuteczniejsza. Podobnie zresztą w przypadku kreacji graficznych targetowanych na tą samą grupę odbiorców. Być może okaże się, że jeden z zamysłów grafika okaże się skuteczniejszy od drugiego.

6. Tworzysz reklamę i o niej zapominasz

Odwieczny problem. Wiele osób popełnia ten błąd, włączając kampanię, targetując ją na określoną grupę odbiorców, a następnie o niej zapominając, nie analizując wyników. Działa to również w drugą stronę – nie zalecamy zmieniać ustawień kampanii po 2-3 dniach od jej startu, ponieważ Facebook nie zdąży tak naprawdę dostosować algorytmów.

7. Nie używasz tagowania linków

Tak zwane znaczniki UTM. Dzięki nim jesteś w stanie dowiedzieć się, który zestaw reklam i reklama osiągnęły najlepsze rezultaty. Za pomocą odpowiednich narzędzi będziesz wiedział, jak długo osoby z tej kampanii przebywały na stronie internetowej, czy dokonały transakcji, a może weszły w zakładkę kontakt.

8. Liczysz na uniwersalność

Oczywiście, że nie ma złotego środka, dzięki któremu każda kampania będzie działała znakomicie. Licz się z tym, że każda branża i grupa odbiorców jest inna. Do tego konkurencja, która działa na różnych budżetach. Testy, testy i jeszcze raz testy – tylko w ten sposób dowiesz się, co działa na Twoich potencjalnych klientów i w jaki sposób najlepiej do nich dotrzeć.

9. Źle tytułujesz  

Przejmując kampanie reklamowe po innych agencjach można zauważyć wielki chaos tytułów na koncie. Warto zatem poukładać sobie nazwy kampanii, zestawów reklam i reklam, aby szybko analizować wyniki. Bardzo często nazywa się zestawy reklam tak samo, po czym nie jesteś w stanie ich porównać.