Blog

8 pomysłów na remarketing na Facebooku

Remarketing to bez dwóch zdań jedno z kluczowych narzędzi, które powinno być wykorzystywane w ramach działań reklamowych związanymi z płatnymi kampaniami w social mediach. Dlaczego i w jaki sposób można docierać do wybranych osób? Odpowiedź poznacie w naszym artykule.

3Mindset od wielu lat specjalizuje się w płatnych kampaniach reklamowych w social mediach – głównie skupiamy się tutaj w obszarze Facebooka oraz Instagrama. Oczywiście jak pewnie każdy już wie, reklamą w social mediach możemy dotrzeć do osób, targetując ich wiek, płeć, lokalizację, czy zainteresowania. Trafiamy jednak wówczas do zimnych leadów, a więc osób, które dopiero poznają naszą markę, usługi i produkty. To oczywiście niezwykle ważny filar strategii, ale równie ważnym jest remarketing.

Remarketing na Facebooku i Instagramie – jak tworzyć grupy odbiorców?

Remarketing, zwany również retargetingiem to nic innego jak docieranie reklamą do osób, które już wcześniej miały styczność z naszą marką – były na stronie internetowej, dokonały zakupu, czy aktywnie odwiedzają i reagują na fanpage lub profilu na Instagramie. W jaki sposób do nich dotrzeć i jak podzielić takich odbiorców? Przygotowaliśmy dla Was osiem sprawdzonych pomysłów.

remarketing na facebooku grupy odbiorców

Remarketing na osoby odwiedzające stronę internetową

Na początek podstawowa, a co za tym idzie – ogólna grupa odbiorców. W niej możemy umieścić wszystkie osoby odwiedzające naszą stronę internetową. W ten sposób będziemy w stanie przygotować reklamą na każdego, który w przeszłości miał już do czynienia z naszą marką. Pamiętaj jednak, że w ogólnej grupie znajdą się osoby bardziej zaangażowane, ale też i odbiorcy, którzy na Twojej stronie znaleźli się zupełnie przypadkowo i zapewne nie przekonasz ich do współpracy.

Remarketing na osoby zaangażowane na fanpage

Zdecydowanie cieplejsza grupa niż z punktu pierwszego. Tworząc niestandardowe grupy odbiorców jesteś w stanie wydzielić do niej osoby, które lajkują Twoje posty na tablicy, zostawiają komentarze i udostępniają. Podobnie tyczy się to również profilu na Instagramie. Tym samym jesteś w stanie opublikować reklamę kierowaną wyłącznie na zaangażowane osoby z social mediów.

Remarketing na osoby odwiedzające stronę w określonym czasie

Co powiesz na rozbicie punktu pierwszego? To sprawdzony przez nas pomysł. Jeśli już chcesz łapać do niestandardowej grupy odbiorców osoby, które weszły na Twoją stronę lub sklep internetowy, to zawsze możesz ich podzielić według czasu od ostatniej wizyty. Naszym zdaniem doskonale sprawdza się  podział grup na osoby będące na stronie w ostatnich 7, 30, 90 i 180 dniach. W ten sposób będziesz mógł ich rozdzielić na cieplejsze i chłodniejsze leady. Łatwiej bowiem sprzedać osobie, która była na stronie dwa dni temu, niż takiej, która pojawiła się na niej cztery miesiące temu.

Remarketing na osoby dokonujące zakupu

To bez dwóch zdań najbardziej oddana grupa osób. Bo komu nie dosprzedać produktu jak nie osobie, która już zrealizowała wcześniej transakcję na Twoim sklepie? W ten sposób jesteś w stanie utworzyć grupę odbiorców, które w ostatnich dniach dokonały zakupu. Prowadzisz sklep zoologiczny, a Twój klient kupił na zimę sweter dla swojego pupila? Dlaczego na wiosnę nie miałby kupić mu nowej zabawki? Reklamą remarketingową jesteś w stanie dosprzedawać kolejne produkty.

Remarketing na osoby z porzuconych koszyków

Nawet nie zdajesz sobie sprawy, ile wśród nas jest niezdecydowanych osób. Porzucone koszyki to zmora właścicieli sklepów internetowych. Są jednak sprawdzone sposoby, które pozwalają z tym walczyć. Pierwszym krokiem jest stworzenie niestandardowej grupy odbiorców osób, które były w koszyku, ale nie dokonały zakupu. Następnie jesteś w stanie przygotować dla nich dedykowaną reklamę. Być może dodatkowy kod rabatowy w postaci 5% zachęci ich do zrealizowania transakcji? Warto się nad tym zastanowić.

Remarketing na osoby z newslettera i baz danych

Być może masz już gotowe bazy danych klientów lub maile osób, które zapisały się do newslettera? Jeśli jeszcze nie masz, to zastanów się, czy nie zacząć ich zbierać. Dlaczego? Otóż w menadżerze reklam facebooka jesteś w stanie stworzyć grupę osób z takiej bazy. Tak, tak… dobrze myślisz! To ciepłe leady, którym łatwiej będzie sprzedać Twoje produkty i usługi. 

Remarketing na powracających użytkowników

W dużej mierze łączy się to z punktem pierwszym. Wspomnieliśmy w nim, że do ogólnej grupy będziemy łapać również osoby, które przypadkowo znalazły się na stronie internetowej. W jaki sposób więc ich wydzielić? Skutecznym sposobem będzie bez dwóch zdań przygotowanie grupy ludzi, którzy są powracającymi użytkownikami. Jak sama nazwa wskazuje – zawiera osoby, które kilkukrotnie gościły u Ciebie w witrynie, a tym samym nie są przypadkowi.

Remarketing na osoby czytające bloga

W jaki sposób jeszcze można łapać bardziej zaangażowane osoby? Z pewnością dobrym pomysłem będzie stworzenie bloga z merytorycznymi artykułami. W ten sposób sprowadzisz na stronę wielu ciekawych użytkowników, których ponownie możesz wydzielić i stworzyć dla nich dedykowane kreacje graficzne. Pamiętaj, że do grup remarketingowych złapią się wszyscy – nie tylko osoby wchodzące na stronę www z facebooka, ale również i z Google, czy innych źródeł.

Zdajemy sobie sprawę, że nie każdy wie, w jaki sposób ułożyć wszystkie osiem grup remarketingowych, dlatego specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy promocję. Odezwij się do nas i powiedz lub napisz, że przeczytałeś tekst na blogu, a my przygotujemy dla Ciebie atrakcyjną ofertę współpracy w obszarze reklam płatnych w social mediach.