Optymalizacja SEO sklepów internetowych

Optymalizacja SEO sklepów internetowych

Pozycjonowanie organiczne jest jednym z podstawowych elementów dzisiejszej sprzedaży w internecie. Kładziemy tym samym bardzo duży nacisk na odpowiednio zoptymalizowane strony produktowe, aby wygenerować większy ruch, a co za tym idzie, również sprzedaż.

Z pewnością chciałbyś dowiedzieć się, na jakie dokładnie rzeczy powinieneś zwracać uwagę. Postanowiliśmy zebrać wszystko w jeden artykuł i podzielić się z Tobą naszą wiedzą. Do dzieła!

Optymalizacja sklepów internetowych pod SEO

Title i Description

To podstawowe rzeczy, na które wyszukiwarka Google zwraca uwagę. Warto zatem zadbać o odpowiedni tytuł strony oraz jego rozwinięcie. Meta Tittle powinien składać się z maksymalnie 70 znaków, a opis do 160. W przeciwnym wypadku, Google utnie Wam opis produktu.

URL produktu

Zwróć uwagę na link kierujący do Twoich produktów. Niech będzie przyjazny dla użytkowników i robotów Google. Najlepiej, gdy będzie wskazywał ścieżkę zakupową, a więc kategorie i ewentualnie podkategorie z tytułem produktu. Nie pozwól, aby przekroczył 120 znaków. Powinien zawierać również słowa kluczowe, które wpłyną na pozycjonowanie organiczne SEO.

Opis produktu

Nie pozwól na to, aby opis produktu zawierał 2-3 zdania. Im obszerniejszy, tym lepiej! Specjaliści SEO doradzają, aby miał przynajmniej 1500 znaków i zawierał w sobie słowa kluczowe związane z danym produktem. Nie zapomnij również podzielić go na akapity z odpowiednio wyeksponowanymi nagłówkami.

Zdjęcia produktowe pod sklepu internetowe

Zdjęcia i grafiki produktów

To nieodzowny element sklepów internetowych. Zadbaj o wyeksponowanie swoich produktów, nie zapominając jednocześnie o odpowiednim opisie zdjęć. Tym samym w znacznikach ALT uwzględnij najważniejsze słowa kluczowe, warto również zadbać o odpowiedni rozmiar materiałów.

Linkowanie wewnątrz sklepu

Jedną z ważniejszych rzeczy, na które należy zwrócić uwagę jest tak zwane linkowanie wewnętrzne. Kieruj roboty Google na poszczególne podstrony, porządkując jednocześnie ścieżki zakupowe.  Linki mogą znajdować się w opisach produktów, sliderach, czy pomiędzy wpisami na blogu.

Pozbądź się błędów 404

Roboty Google nieprzychylnie zwracają uwagę na błędy 404. Stosuj w takim wypadku przekierowania 301, bądź 302. W pierwszym wypadku przekierujesz roboty Google na nową podstroną, sprawiając, że stara nie będzie się już indeksować, natomiast w drugim przypadku przekierujesz roboty Google, natomiast nie wyindeksujesz podstrony.

Mobilna wersja strony

Zdarza się, że użytkownicy smartfonów generują już ponad 70% wejść na stronę internetową. Wprowadź responsywność, dzięki której sklep będzie się odpowiednio wyświetlał na telefonach. Google promuje strony internetowe dopasowane pod RWD, więc taka zmiana niesie za sobą wiele korzyści.