Najczęstsze błędy w content marketingu

Najczęstsze błędy w content marketingu

Teksty na stronach internetowych odgrywają bardzo ważne znaczenie w kontekście pozycjonowania organicznego, ale i postrzegania potencjalnych klientów. Warto zatem uniknąć podstawowych błędów content marketingowych, aby znacznie poprawić wyniki sprzedażowe.

Content marketing jest jedną z ważniejszych gałęzi wpływających na sprzedaż w sklepach internetowych. Zagraniczne badania pokazują, że ponad 80% firm zwiększyło budżet na content marketing, znacznie poprawiając współczynniki konwersji. Wzrost budżetów wiąże się jednak z większym prawdopodobieństwem popełnienia błędów, których trzeba uniknąć. Poniżej kilka z nich.

Brak tekstów pod SEO

Jakość treści ma olbrzymie znaczenie, natomiast zapomina się zupełnie o ich optymalizacji pod kątem pozycjonowania organicznego. Przed napisaniem tekstu warto zatem zadbać o odpowiednią analizę fraz i ich wyszukiwań w internecie, dopiero później można zabrać się za sensowne pisanie tekstów.

Treść niedopasowana do klienta

Przed chwilą wspomnieliśmy o pisaniu tekstów pod kątem SEO. Trzeba to jednak zrobić na tyle mądrze, aby jednocześnie zaciekawić potencjalnego klienta. W takim wypadku polecamy przygotować profil konsumentów produktów lub usług. Zapewnijcie zatem wartość, którą Wasi klienci oczekują – mamy tutaj na myśli teksty, ale również zdjęcia i grafiki. Niezwykle istotne będzie tutaj zaspokojenie potrzeb klientów i uświadamianie im o zaletach produktu.

Jednolita komunikacja marki

Bardzo często zapomina się o fakcie jednolitej polityki content marketingowej. Po dokładnym przeanalizowaniu profilu klienta i jego potrzeb, dopasujcie strategię dla wszystkich kategorii produktów i usług. Sposób komunikacji z konsumentem musi być bowiem jasny i przejrzysty. Badania udowadniają, że 80% opisów powinno być autopromocją.

Brak materiałów graficznych

Content marketing to nie tylko sam tekst. To również liczne materiały graficzne i wideo, które pozwalają budować rozpoznawalności marki na rynku. Żyjemy w czasach, w których użytkownicy wolą obejrzeć materiał wideo o produkcie niż pokonywać kolejne akapity tekstów. Tym samym ignorowanie tego punktu, będzie sporym błędem. Nie zapomnijcie również, ża materiały graficzne są częściej udostępniane przez użytkowników w mediach społecznościowych, dzięki czemu jednocześnie zwiększycie zasięgi swojej marki.