Optymalizacja SEO sklepów internetowych

Pozycjonowanie organiczne jest jednym z podstawowych elementów dzisiejszej sprzedaży w internecie. Kładziemy tym samym bardzo duży nacisk na odpowiednio zoptymalizowane strony produktowe, aby wygenerować większy ruch, a co za tym idzie, również sprzedaż.

Z pewnością chciałbyś dowiedzieć się, na jakie dokładnie rzeczy powinieneś zwracać uwagę. Postanowiliśmy zebrać wszystko w jeden artykuł i podzielić się z  Tobą naszą wiedzą. Do dzieła!

Optymalizacja sklepów internetowych pod SEO

Title i Description

To  podstawowe rzeczy, na które wyszukiwarka Google zwraca uwagę. Warto zatem zadbać o odpowiedni tytuł strony oraz jego rozwinięcie. Meta Tittle powinien składać się z maksymalnie 70 znaków, a opis do 160. W  przeciwnym wypadku, Google utnie Wam opis produktu.

URL produktu

Zwróć uwagę na link kierujący do Twoich produktów. Niech będzie przyjazny dla użytkowników i robotów Google. Najlepiej, gdy będzie wskazywał ścieżkę zakupową, a więc kategorie i ewentualnie podkategorie z tytułem produktu. Nie pozwól, aby przekroczył 120 znaków. Powinien zawierać również słowa kluczowe, które wpłyną na pozycjonowanie organiczne SEO.

Opis produktu

Nie pozwól na to, aby opis produktu zawierał 2-3 zdania. Im obszerniejszy, tym lepiej! Specjaliści SEO doradzają, aby miał przynajmniej 1500 znaków i  zawierał w sobie słowa kluczowe związane z danym produktem. Nie zapomnij również podzielić go na akapity z odpowiednio wyeksponowanymi nagłówkami.

Zdjęcia produktowe pod sklepu internetowe

Zdjęcia i grafiki produktów

To  nieodzowny element sklepów internetowych. Zadbaj o wyeksponowanie swoich produktów, nie zapominając jednocześnie o odpowiednim opisie zdjęć. Tym samym w znacznikach ALT uwzględnij najważniejsze słowa kluczowe, warto również zadbać o odpowiedni rozmiar materiałów.

Linkowanie wewnątrz sklepu

Jedną z  ważniejszych rzeczy, na które należy zwrócić uwagę jest tak zwane linkowanie wewnętrzne. Kieruj roboty Google na poszczególne podstrony, porządkując jednocześnie ścieżki zakupowe.  Linki mogą znajdować się w opisach produktów, sliderach, czy pomiędzy wpisami na blogu.

Pozbądź się błędów 404

Roboty Google nieprzychylnie zwracają uwagę na błędy 404. Stosuj w takim wypadku przekierowania 301, bądź 302. W pierwszym wypadku przekierujesz roboty Google na nową podstroną, sprawiając, że stara nie będzie się już indeksować, natomiast w drugim przypadku przekierujesz roboty Google, natomiast nie wyindeksujesz podstrony.

Mobilna wersja strony

Zdarza się, że użytkownicy smartfonów generują już ponad 70% wejść na stronę internetową. Wprowadź responsywność, dzięki której sklep będzie się odpowiednio wyświetlał na telefonach. Google promuje strony internetowe dopasowane pod RWD, więc taka zmiana niesie za sobą wiele korzyści.

case studies

Zobacz więcej ciekawych wpisów

KONSULTACJA Z NASZYM SPECJALISTĄ

Umów się na bezpłatną konsultację​

Chcesz poznać bliżej nasze umiejętności? Chętnie przeprowadzimy dla Ciebie bezpłatny audyt oraz opracujemy indywidualnie dostosowaną propozycję działań marketingowych, które najlepiej odpowiadają potrzebom Twojego biznesu.

Co zyskasz po bezpłatnej konsultacji?
Jak przebiega darmowa konsultacja?
1

Umawiamy się na dogodny termin

2
Przeprowadzamy wstępną rozmowę
3

Wykonujemy raport aktualnych działań

4

Przygotowujemy propozycję działań oraz ofertę

Umów bezpłatną konsultację