Skip links
Explore
Drag

Budowanie sprzedaży sklepu motoryzacyjnego w Google Ads

Sprzedaż części motoryzacyjnych w internecie nie należy do najłatwiejszych zadań. Szczególnie jeśli mówimy tutaj o produktach potrzebnych na tu i teraz. Nam udało się jednak zrealizować postawione przed nami cele i ze sklepu, który powstał w lipcu zbudowaliśmy miesięczną sprzedaż od zera na poziom ponad 200 transakcji miesięcznie.

Na przełomie czerwca i lipca 2021 roku podpisaliśmy umowę z klientem rozpoczynającym swoją przygodę w branży motoryzacyjnej. Wówczas utworzył swój pierwszy sklep internetowy perella.pl, który miał pełnić funkcję wyszukiwarki przedmiotów do poszczególnych marek samochodów. Nasz klient głównie skupia się na sprzedaży rozruszników i alternatorów samochodowych. 

Strategia Google Ads dla sklepu motoryzacyjnego

Już na samym starcie musieliśmy ułożyć odpowiednią strategię działania, z tego względu, że sprzedaż produktów, które posiada w ofercie ma charakter zapotrzebowania w danej chwili. Ciężko bowiem zbudować u kogoś potrzebę kupna rozruszniki lub alternatora na zapas. Natychmiast zaproponowaliśmy klientowi działania w obrębie Google Ads.

Nasze działania rozpoczęliśmy od skonfigurowania pliku produktowego, który zaimportowaliśmy do Google Merchant Center. W międzyczasie oczywiście założyliśmy i skonfigurowaliśmy konta Google Ads oraz Google Analytics, dzięki któremu możemy na bieżąco podglądać ruch na sklepie internetowym, wraz ze śledzeniem transakcji.

case study google ads perella uzytkownicy
Rosnąca liczba użytkowników na stronie internetowej

Kampanie produktowe Google Ads w sklepie motoryzacyjnym

Po zaakceptowaniu produktów przez Google przeszliśmy do stworzenia kampanii produktowej. Wiedzieliśmy bowiem, że jedną z głównych zalet klienta jest konkurencyjna cena oraz dostępność wielu produktów. Na początku działań uruchomiliśmy kampanię produktową w wersji sztandarowej, a pierwsze kroki poczyniliśmy ku optymalizacji odpowiedniej stawki CPC za kliknięcie, która spowoduje, że nie przepłacimy za sprowadzenie użytkownika na stronę, a jednocześnie zapewnimy liczbę transakcji na odpowiednim poziomie.

Lipiec zakończyliśmy z 72 transakcji, dlatego już w sierpniu zdecydowaliśmy się zamienić kampanię produktową w wersji standardowej na wersję smart. Z teoretycznego punktu widzenia daje ona mniej możliwości optymalizacyjnych, ale z doświadczenia wiemy, że odpowiednio nauczone konto Google potrafi na stawkach automatycznych doprowadzić do lepszych rezultatów sprzedażowych. 

Tym samym sierpień zakończyliśmy już z 94 transakcjami, działając na podobnym budżecie jak miesiąc wcześniej. W ramach optymalizacji testowaliśmy w ustawieniach docelowy ROAS (zwrot z inwestycji), aby jeszcze mocniej popracować nad zwrotem z zainwestowanego budżetu reklamowego. Stałe działania optymalizacyjne doprowadziły nas we wrześniu do 112 transakcji.

case study google ads perella transakcje
Wzrost liczby transakcji w sklepie motoryzacyjnym

Kolejnym krokiem był podział kampanii produktowej ze względu na kategorie produktów. Zauważyliśmy bowiem rozbieżność pomiędzy kosztem konwersji na rozrusznikach i korzystniejszym wyniku w przypadku alternatorów. Tym samym obie kategorie wydzieliliśmy do osobnych kampanii, co dało nam większe możliwości lawirowania budżetem. Taka zmiana zaowocowała w październiku znaczącym wzrostem – do 139 transakcji. W międzyczasie postanowiliśmy wykluczać słabiej rentowne produkty, co doprowadziło do kolejno 185 zamówień w listopadzie i 217 w grudniu. 

Poznaj nasze inne Case Study:

Od zera do milionera w sklepie z DVD

Potrojona sprzedaż sklepu meblowego przez Google Ads

🍪 Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadasz się na ich użycie.