Jak utworzyć czat Messengera w sklepie internetowym?

Stały kontakt z klientem jest niezwykle ważny, również z tym potencjalnym! Rozmowa z osobą odpowiedzialną za sprzedaż w Twoim sklepie internetowym może rozwiać wszelkie wątpliwości kupującego, dlatego warto zwiększyć szanse zakupowe, dodając czat!

Obecnie na  rynku mamy do dyspozycji wiele czatów, które mniej lub bardziej sprawdzają się w sklepach internetowych. Niewątpliwie liderem na rynku jest Messenger, który umożliwia wysłanie wiadomości do konsultanta. Zainstalowanie wtyczki nie jest wcale trudnym zadaniem, a może nieść za  sobą wiele korzyści. W poniższym poradniku, wytłumaczyliśmy Tobie cały proces krok po kroku.

Krok 1

Na dobry początek należy dodać domenę Twojej strony internetowej do tak zwanej „białej listy”. W tym celu wchodząc na swój fanpage, kliknij w  „Ustawienia”, a następnie z menu po lewej stronie wybierz „Platforma Messengera”. To tutaj znajdziesz opcję wpisania adresu domeny, a  następnie kliknij „Zapisz”.

konfiguracja messengera na stronie

Krok 2

Pierwszy krok już za nami, teraz pora skonfigurować wtyczkę. W tym celu w  odpowiednim obszarze kliknij przycisk „Skonfiguruj”. Pojawi się przed  Tobą osobne okienko umożliwiające konfigurację czatu z klientami.

messenger na stronie internetowej

Krok 3

Jak przebiega konfiguracja? To bardzo proste! Wybierz język domyślny wyświetlany w czacie, a następnie przygotuj wiadomość powitalną, zachęcającą potencjalnego klienta do zadania pytania, np. „Witaj, w czym możemy Tobie pomóc?”. Ponadto jesteś w stanie wybrać jeszcze kolor czatu, a także ustawić czas odpowiedzi.

Krok 4

To już prawie koniec. Przed Tobą pojawi się specjalnie wygenerowany kod, który  należy wkleić w sekcji <body> na każdej stronie, na której ma być wyświetlany czat. Po zaimplementowaniu kodu, wszystko powinno już działać bez zarzutów. Twój informatyk nie powinien mieć najmniejszych problemów z wklejeniem wygenerowanego kodu.

case studies

Zobacz więcej ciekawych wpisów

KONSULTACJA Z NASZYM SPECJALISTĄ

Umów się na bezpłatną konsultację​

Chcesz poznać bliżej nasze umiejętności? Chętnie przeprowadzimy dla Ciebie bezpłatny audyt oraz opracujemy indywidualnie dostosowaną propozycję działań marketingowych, które najlepiej odpowiadają potrzebom Twojego biznesu.

Co zyskasz po bezpłatnej konsultacji?
Jak przebiega darmowa konsultacja?
1

Umawiamy się na dogodny termin

2
Przeprowadzamy wstępną rozmowę
3

Wykonujemy raport aktualnych działań

4

Przygotowujemy propozycję działań oraz ofertę

Umów bezpłatną konsultację