Google testuje nowe reklamy!

Google testuje nowe reklamy!

Kolejna porcja zmian proponowanych przez Google. Największy gracz testuje, aby reklamy konkurencji wyświetlały się na biznesowych profilach firm – Google Moja Firma.

Google wpadło na kolejny pomysł, jak promować firmy a co za tym idzie, podnieść swoje wpływy z oferowanych reklam. W 2017 r. przedstawiono funkcję local search packs, która grupuje poszczególne reklamy o podobnej tematyce. Od niedawna jednak pojawiła się funkcja wyświetlania reklam firm bezpośrednio na profilach biznesowych konkurencji. 

Reklamy rodzaju local campaigns mają na celu zwiększyć rozpoznawalność i zasięg lokalnych marek. Można je znaleźć we większości narzędzi Google takich jak: GDN, YouTube, wyszukiwarka. 

Czy zapłacisz, czy nie to Twoja konkurencja pojawi się obok Twojej reklamy

Mimo wielu mitów i spekulacji co do sposobów wyświetlania reklamy udało się potwierdzić z Google, że nie będzie nawet płatnej możliwości usunięcia reklamy konkurencji z profili biznesowych. Według badań przeprowadzonych przez Google, przedsiębiorcy po przeprowadzeniu bilansu zysków i strat wynikających z nowego rozwiązania doszli do wniosku, że więcej korzyści i leadów może przynieść tego typu rozwiązanie i raczej nie ma planów zmiany funkcjonowania wprowadzonego niedawno rozwiązania.

Skoro to profile firm, to co Google do tego?

To pytanie zadawane w trakcie dyskusji na temat wprowadzonych zmian, nijak się ma do prawdy. Profile firm wyświetlane za pośrednictwem Google, nie są własnościami firm, tak samo, jak profile na Facebooku czy Instagramie nie są własnością użytkowników. Ich właściciele niejako zarządzają nimi, jednak to Google jest ich jedynym właścicielem. Wielu użytkowników jest przeciwnych nastawieniu Google na zyski z reklam, jednak jak to w biznesie wszystko kręci się wokół pieniędzy. Specjaliści SEO, nie pochwalają tego rodzaju reklamy, jednak są zgodni co do niemożliwości „płatnego” blokowania tego typu rozwiązań. Patrząc na nowe rozwiązanie Google, jesteśmy zaciekawieni (może i zaniepokojeni) tym, w jakim kierunku zmierzają zmiany polityki reklamowej tego największego na rynku gracza.  

źródło: searchengineland.com