Google Ads czyli jak klienci konkurencji stają się Naszymi klientami.

Google Ads czyli jak klienci konkurencji stają się Naszymi klientami.

W poprzednich tekstach wspominaliśmy o tym, czym jest Google Ads oraz jak to narzędzie realnie wpływa na widzialność strony oraz osiągane przez Nią wyniki sprzedażowe. Tym razem chcielibyśmy przybliżyć kwestię dotarcia do nowych klientów, czyli jak sprawić, że Nasze reklamy zaczną pojawiać się użytkownikom zainteresowanym produktami Naszej konkurencji.

Jak dotrzeć  do klientów konkurencji za pomocą Google Ads?

Google Ads, to przede wszystkim jedno z najskuteczniejszych narzędzi reklamowych, która pozwala również na analizę danego rynku oraz obserwację dynamiki zmian. Poprzez ciągłą optymalizację oraz wprowadzanie zmian w prowadzonej kampanii, bardzo interesującą opcją jest targetowanie reklam displayowych, zwanych dalej GDN na użytkowników odwiedzających strony konkurencji, dokonujących zakupów w podobnych do Naszych sklepach internetowych , używających aplikacji mobilnych Naszych konkurentów.

Jak ustawić GDN, aby dotrzeć do nowych odbiorców.

Analizując daną kampanie Google Ads, można określić grupę konkurencyjnych stron odwiedzanych przez potencjalnych klientów oraz strategię jak do nich dotrzeć. Należy stworzyć nową kampanię, wprowadzić właściwe słowa kluczowe z wyszukiwarki, adresy URL, aplikację oraz filmy YouTube, prawdopodobnie oglądanych przez Naszych potencjalnych klientów. Najlepiej pogrupować wybrane frazy oraz adresy URL, aby Google Ads z łatwością trafiało do idealnych odbiorców.

Sam ustaw kampanie GDN, resztę Google Ads zrobi za Ciebie.

Google Ads, to rozwinięte narzędzie, które dużą część pracy wykona za Nas. Za pomocą zaawansowanych algorytmów samo będzie  ulepszać oraz poszerzać działanie Naszej kampanii. Na podstawie działania w sieci odwiedzających strony Naszej konkurencji użytkowników Google, rozszerza działanie reklamy o kolejne tematy pokrewne.

GDN w praktyce, czyli jak to działa?

Potencjalny klient chce wyjechać na wakacje. Zaczyna interesować się tematyką górską, przegląda strony, czyta artykuły o niezbędnym sprzęcie, nowinkach technologicznych. Wraz ze wzrostem zainteresowania zaczynają się pojawiać w odwiedzanych portalach strony sklepów i portali o tematyce trekkingowej. I właśnie te ogłoszenia mogą pochodzić z prowadzonej przez Nas kampanii.

Podsumowując GDN jest niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym, które pozwala dotrzeć do coraz to nowych potencjalnych klientów. Nie należy jednak zapominać, że nawet najlepsze narzędzie marketingowe musi  być poparte odpowiednią pracą, przygotowaniem oraz ustawieniem kampanii, z uwzględnieniem informacji na temat branży, konkurencji oraz profilu potencjalnego klienta.